Gå til innhold

Lurer veldig. Noen som har vært i samme båt?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ble gravid etter at typen og jeg hadde prøvd 1 år, men endte med SA dessverre :(

Men det rare er at jeg brukte Babycomp (som mange kanskje kjenner til?), og etter en litt god stund med symboler som sa jeg muligens var gravid, så bekreftet den det. Løp avgårde for å kjøpe tester. Negative. Men tok ny igjen en uke senere. Negativ. Etter 28 dager hvor den bekreftet graviditet (temeraturen var høy!!) og tester fortsatt var negative, ringte jeg til Buena Ventura (de som selger Babycomp) for å klage. Han hadde hørt om dette en gang før, men det var på 80-tallet. Kvinnen var gravid og fødte en sunn sønn. Han synes dette var spennende og ba meg holde kontakten for å finne ut riktig svar. En god stund senere endte det i SA. Tok tester konstant nesten, men kun blodprøve bekreftet at jeg hadde vært gravid, da jeg gikk til legen dagen etter. Legen sa at jeg måtte ha vært VELDIG tidlig i svangerskapet, men det kan jo ikke stemme. Etter Babycompen og temperaturen som var høy frem til dagen jeg mistet, så var jeg ca 8 uker på vei.

Kan det være at kroppen min er litt treg? Kan det være grunnen til jeg mistet? Dette er nå over 2 år siden. Nærmer seg 3 år nå og ikke blitt gravid igjen etterpå. Lider av PCOS og skal inn til samtale i morgen for IVF behandling, så noe skjer ihvertfall :)

Fortsetter under...

Jeg tror rett og slett det har vert noe galt med fosteret ditt, derfor har kroppen berre produsert nok HCG til å holde graviditeten oppe, men altfor lite til å vise hvor langt du egentlig var på vei

Hei ! Har samme diagnose som deg. Har prøvd no i 3 år å bli gravid . Eg har vært gjennon 8 kurer med pergotime . Har også godt på glucohage(diabetes medisin), provera. Vært gjennom mangen ultralyder hos spesialist. Har også vært på MR - undersøkelse.

Fikk no i juli 07 vite at eg skulle få kun 1 hormon kur til med pergotime men det var den siste. Fikk beskjed og at de ikke kunne gjøre mer for meg. De fortalte meg at eg burde prøve prøverør.

No på den siste kurer no i august ble jeg gravid. Er no mellom 3-5 uker på vei. No krysser jeg bare fingrer og tær for at alt skal gå bra.

Så ikke gi opp. Hilsen en som slet lenge med å bli gravid.

Tusen takk for gode svar :)

Hjalp meg veldig :)

Gratulerer LINM!!!! Kjempe gøy å høre at folk klarer det. Mange Provera og Pergotime kurer, men ingen har hjulpet. Vært på lap operasjon også, men ikke mye forskjell utenom de første 2 syklusene etter. Men men.... Blir IVF nå da ihvertfall. Bare håpe det klaffer første gang. ønsker meg barn ekstremt nå!!!!

Lykke til! Krysser fingrene for at det går bra nå for deg/dere :)

Ble gravid på den siste hormon kurer nr 8. Rett før jeg begynte på den siste kuren begynte jeg og gå til Fotzone terapaut.

Fikk vite der at eg hadde dårlig blodtilførsel til livmor og eggstokker, og at det kunne spille inn på barnløsheten. Fikk menstrasjonen tilbake for ca 1 år siden. Har hatt den ganske regelmessig etter det. Den var borte i 4 år. Og legene prøvde alt, men til ingen lykke. Helt til jeg begynte hos healer og fotzone terapi. Fikk 5-6 behandlinger og vips der kom mensen tilbake etter 4 år. Jeg har selv aldri trodd på dette, men nå eg jeg mer overrasket. Derfor før den siste kuren tenkte jeg at jeg måtte prøve det igjen. Etter en behandling hos fotzone terapauten og hormon kurer like etter ble jeg gravid. Etter 3 år. Helt utrolig.

Kansje flere burde prøve..!! Jeg vil ihvertfall anbefale det. Jeg fikk i Bergen. LINN

Annonse

Heisann. Jeg er nok også i samme båt som deg. Har pcos og er på min 7. Pergokur. Denne gangen prøver jeg trippel. Har du prøvd det?

Vi skal til samtale ang. prøverør om en mnd.

Jeg ble gravid etter første pergokuren (dobbel), men da mistet jeg igjen. Dette er et år siden nå. (Sluttet på p-pillen sommeren-05).

Til LINM:

Gratulerer så mye med graviditeten! Så gøy at dere endelig klarte det! Det gir håp til oss andre som sliter :)

Hvor mange ganger var du hos fotsoneterapeut denne gangen og var det et spesielt tildspunkt i syklusen?

Jeg bor i Bergen og lurer på om jeg skal prøve det. Er på dag 7 i dag og tar trippel pergokur. Kan jeg få navn og adresse til hun/han?

Håper ikke det er for sent å gå nå....

Hei Elise29

Nei, jeg har aldri fått trippel kur. Rart at ikke jeg har fått tilbud om det da, men men.....

Har nettopp vært på samtalen, så skal begynne når mensen kommer. Forhåpentligvis. Måtte se an når jeg ringer om det da er ledig plass, men sykepleieren trodde det skulle gå bra. Etter det legen sa så har jeg hatt el for ikke lenge siden og da kommer nok mensen snart :) Første gang jeg gleder meg til den kommer. hehehehe....

Synd at du mistet da :( Har mistet kun en gang jeg og det er jo forferdelig nok. Ønsker deg lykke til og håpe du klarer å bli gravid uten prøverør da.

Jeg har godt til 2 fotzoneterapauter. Den ene holder til på Åsane Senter i Bergen og den andre holder til på Nestun/Midthun.

Hun første husker jeg ikke helt navnet på men hun andre heter anne helene Lohne. Disse to er veldig dyktige. linn.

Jeg begynte først med enkel 50 mg i døgnet. Men det hjalp meg ikke. begynte så med dobbel 100 mg pr døgn. Gikk på dette 4 ganger. Og siste gangen klaffet det. Gikk til fotzoneterapaut 2 -3 uker før jeg skulle begynne på pergo kuren. Tok hun 1 behandling. Linm

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...