Gå til innhold

Hva slags kjøtt bruker man til å koke suppe på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg går på Meny feks, hva skal jeg se etter?

Hvor lenge bør det koke før jeg har oppi grønnsakene?

Har aldri gjort dette før, men synes det er så godt:o)

Har man i buljong?

Skrevet

Du kan bruke oksebibringe og oksehøyrygg. Om det er bein i kjøttet trenger du ikke buljong, da kraften blir trukket ut av beinet og setter smak på suppen. Koketid kommer an på hvor store stykker og mengden kjøtt, men mellom 2-3 timer gjør kjøttet mørt og godt. Grønnsakene kan has i siste halvtimen, men jeg tar det i før pga smaken.

Lykke til!

Skrevet

Å det fikk jeg lyst på i dag også. Jeg pleier å bruke kjøttbuljong. Kjøttet må ofte koke i 2-3 timer. jeg pleier å brune det i steke pannen først også koke det i terninger. Grønnsakene trenger rundt ca. 30 min.

Skrevet

Du kan også bruke svine kjøtt. Koker kjøttet i 1-2 timer jeg. Trenger ikke buljong, får så god smak av kjøttkrafta. Så er det bare å skjære opp kjøttet i passende biter og ha i gr.saker i krafta, koker så en halvtime...jamsi :-))

Skrevet

Åhh...slik suppe er så godt!

Et lite tips fra meg også. Du må huske å skumme av suppen underveis mens du koker kjøttet for å få en klar og fin kraft. Du ser ganske snart at det vil dannes et tykt grått skum og dette fjerner du lett med en hullsleiv eller skje.

Skrevet

Ja det er sant, husker mamma gjorde det;o)

Så jeg kan bruke vanlig svinekjøtt, ytrefilet eller noe sånt?

Hvis jeg kjøper oksehøyrygg, hvordan får jeg vekk beina?

Skrevet

Du kan bruke det kjøttet du har lyst på :-))

Kjøttet "løsner" fra evt. bein når det kokes, fin måte å se at det er ferdig kokt på.

Skrevet

Synes salt lammekjøtt er best til suppe jeg!

Lager mye kjøttsuppe av det. Lager det dagen før, så den får stå og godgjøre seg over natta ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...