Gå til innhold

Vil ha barn, nylig fått jobb...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå nylig fått meg en 100% fast jobb, og jeg er glad som bare det! Nå føler jeg at jeg er økonomisk sikret, om forskjellige ting skulle oppstå! Problemet er bare, og jeg lurer på hva dere syns om dette: Jeg og kjæresten min har planlagt å begynne å prøve å få baby nå når jeg ikke har flere p piller igjen, det vil si ca en mnd til før vi begynner. Jeg gleder meg veldig mye, og det gjør han også, og vil ikke vente lengre med å prøve bare fordi jeg har fått meg jobb nå...Er litt nervøs for at arbeidsgiver skal bli sinna vist jeg kommer om et par mnd og sier at jeg er gravid...Hva tenker dere om denne saken? Hva hadde dere gjort om det var opp til dere?

Fortsetter under...

Jeg hadde sluttet på pilla for 5 mnd siden da jeg fikk meg fast jobb. meg og mannen min var i en situasjon hvor vi bodde i hvertvårt land så vi trodde jo aldri vi skulle bli gravide før vi kunne bo sammen igjen 6mnd etter at jeg fikk jobb.

Men jeg var på ferie hos han 3 uke til 3 forskjellige tidspunkt, og gang nr 2 så klaffet det. jeg hadde da fortsatt prøvetid på jobben så jeg drøyde litt med å si det. men jeg fortakte det før prøvtiden var over fordi jeg ikke hadde samvittighet til å skjule det lenger.

Min avdelingsleder ble kjempe glad på mine vegne og resten av kollegene synes også dette var topp! men daglig leder derimot ble sur og er sur fortsatt.

Jeg synes du burde prøve, du skal tenke på deg og dine ikke på jobben! passer det for dere så sett i gang. har de problemer med det på jobben så kan de jo ha det da! heldigvis så har vi en hel masse rettigheter!

lykke til med prøving!

Tusen takk, ble veldig glad for dette innlegget!! Det passer veldig bra for oss begge nå, så det er liksom ikke noe vi vil vente med lengre. (Vi har snakket om å få barn lenge). Er jo seff bekymra angående jobben, men hvem vet, det kan jo ta lenge lenge før jeg blir gravid også, og da er det jo vertfall likere å starte nå siden vi begge vil det! Ja nei jeg kommer nåkk uansett til å prøve nå, selv om noen andre her hadde sagt noe annet:)Men best med positiv respons da, så tusen takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...