Milletrille Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Jeg fikk et kjempefint (og dyrt) sett av eksen med armbånd og øredobber. Men syns det blir litt feil å bruke det nå, spesielt når det er selskaper hvor sambo også er med. Får ofte kommentarer på det armbåndet og er så dumt når det ikke er han som har kjøpt det. Så da blir det til at det blir liggende i skuffen, ubrukt. Lurer på om jeg skal bytte det inn i noen andre smykker eller selge de. Hva ville dere gjort?
Herlige barn har jeg fått Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Fikk et råflott diamantsmykke av en tidligere eks, men han omkom i en tragisk ulykke så det kommer jeg aldri til og selge eller gi bort, noe av det kjæreste tingene jeg har faktisk! Men du kan jo evnt ta det med til gullsmeden og få det omlaget til noe annet!
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Ja det gjør jeg. Har masse smykker jeg har fått av exen, men jeg bruker det jo. Sier til sambo at han heller får kjøpe nytt, så skal jeg slutte og bruke det ) hehe
Gjest Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Samme hvor fint smykket er, så bruker jeg det ikke hvis det var en gave fra eksen. Hadde ikke likt at sambo hadde brukt smykker fra sin eks....
lille_sol Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Hmmm, det var et godt spørsmål.. har et hjertegullsmykke jeg fikk av en kjæreste for ca 8 år siden, da jeg var 19-20 år... Men har jo aldri brukt det siden den gang,, vi var jo bare sammen i rundt 9-10 mnd.. Kanskje greit å få det smeltet om?? Eller blir det feil...nei, tror jeg synes det er greit! Det er jo gull:)
Mille** Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Nei, jeg bruker ikke det, har uansett ikke noe som er veldig fint. Har masse fint som mannen min har kjøpt til meg, de bruker jeg mye! Men hva syns samboeren din om at du bruker det da?
Mrs. Bouquet Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 Hadde brukt det, bare tenk eller si om noen spør,at du har fått det av foreldrene dine.
Dronningen! Skrevet 3. september 2007 #11 Skrevet 3. september 2007 Ja det gjør jeg.. Smykker blir bare penere av å bli brukt! Om du ikke liker å bruke ting fra x`en kan du fåd et smeltet om til et nytt smykke hos guldsmeden!
Mockanin Skrevet 3. september 2007 #12 Skrevet 3. september 2007 Jeg har et kjempe fint smykke jeg fikk av xn min. Bestemoren eller oldemoren hans har eid det før. Jeg sluttet å bruke det når jeg ble sammen med mannen min. Føltes ikke rikig. Jeg har spurt xn min om han vil ha det tilbake siden det kommer fra der det gjør. Vi ble enige om at jeg skulle gjemme det til sønnen vår en dag fikk seg seriøst forhold. Noe som vil bli en del år til siden han nå er bare 12 år
Kamomille Skrevet 3. september 2007 #13 Skrevet 3. september 2007 Nei, jeg får meg ikke til å bruke smykker jeg har fått av x'en. Blir liksom helt feil! men så har jeg fått mye fint av mannen min da, så det er egentlig ikke noe stort problem å finne noe å ha på seg:)
SaftSuse *Overtid* Skrevet 3. september 2007 #14 Skrevet 3. september 2007 Bruker en diamantring jeg fikk av eksen. Siden han døde for 3,5 år siden, bruker jeg den som et minne om han:o)
~~DoraDora~~ Skrevet 3. september 2007 #15 Skrevet 3. september 2007 Når det har blitt slutt med en eks, så har gitt smykker og sånn tilbake til de. Jeg er overhode ikke interressert i å gå i smykker de har gitt meg. Hadde følt meg teit dersom jeg traff en av de , når jeg hadde smykket fra ham på meg.
HTC Skrevet 3. september 2007 #16 Skrevet 3. september 2007 Jeg bruker mine smykker, uavhengig av hvem jeg har fått det av. Når det ble slutt med mine X fikk de alltid tilbud om å få de tilbake. Min mann så ut som ett spørsmålstegn når jeg spurte om han hadde i mot at jeg brukte smykker jeg hadde fått av andre. Det var totalt uproblematisk for han.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #17 Skrevet 3. september 2007 Ja hvorfor ikke... Så fremt det ikke er gravert noe "søtt kliss" fra x'n, så synes jeg det er greit.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #18 Skrevet 3. september 2007 Nei.. Hadde ikke likt om kjæresten min hadde brukt smykker el. fra sine ekser..
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 3. september 2007 #19 Skrevet 3. september 2007 Jeg bruker noen smykker jeg har fått av en tidligere svigermor, men ikke det jeg har fått av sønnen hennes.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #20 Skrevet 3. september 2007 jeg har lagd ny ring med en stein fra en gammel ring jeg fikk av en kjærste som døde.. elsker den stenen og kommer aldri til å kvitte meg med den. mitt kjæreste minne fra han.
Abracadabra Skrevet 3. september 2007 #21 Skrevet 3. september 2007 ja, så sant jeg liker smykkene så går jeg med dem uansett hvor de er kommet fra! så lenge det ikke er følelser bundet opp i dem så ser jeg ikke prob. men hadde gjerne ikke gjort det hvis jeg visste jeg kom til å treffe på eksen, da. eller hvis mannen min ga uttrykk for at han ikke likte det (har spurt om det er ok, og han lo nesten for han synes det var et vittig spm!).
Gjest Skrevet 3. september 2007 #22 Skrevet 3. september 2007 Ja, har fått veldig mange diamant-ringer i hvitt gull av han, og de er sinnsykt fine. Og en klokke med mange diamanter i, syns det er for ille å la de slenge i skuffen bare fordi det er eksen som har betalt de! Bare greit det vel, hehe. Og de er ikke gravert noe i, så hvorfor ikke? Og om typen min hadde gått med noe han hadde fått av eksen hadde jeg ikke brydd meg en døyt om! Han hadde jo ikke lagt noe mer i det enn at det var pene smykker, og pynte seg gjør han jo for min del ;o)
hund&barn@fullrulle Skrevet 3. september 2007 #23 Skrevet 3. september 2007 Brukt det ville jeg gjort!!! Hvorfor ikke? Jeg har aldri skjønt det at vilder, gaver ol fra tiden "før" skal slettes. Man har en fortid og den er alltid en del av en, og å lage så mye styr for et smykke eller smykker er rart for meg. Så lenge det ikke er gravert, er halve hjerter osv da. Å "tilby" å gi tilbake gaver er også bra rart synes jeg. For hva da? At han skal gi det til neste dame i rekken? Min mann har da aldri spurt hvor hvert enkelt smykke jeg har kommer fra heller og vi lager ingen big deal av slikt. Men de kjæreste smykkene mine er de fra han og barna og absolutt de som er mest brukt. Likevel tar jeg de flotte øredobbene fra x når jeg skal være veldig fin og mannen min synes de er nydelige. Skulle han kjøpe identiske fordi de jeg har må kastes/leveres tilbake/gjøres om bare pga de er fra x? Nei, rare greier for meg.
Gjest Nydelige Christina+1pp Skrevet 3. september 2007 #24 Skrevet 3. september 2007 Jeg har en nydelig diamantring jeg fikk av eksen, den bruker jeg av og til. Jeg tenker jo aldri på eksen, men en slikt fin ring må jo brukes!!:-) Diamonds are girls best friends:-))
Mikaelle7 Skrevet 3. september 2007 #25 Skrevet 3. september 2007 Nope, har kvittet meg med absolutt alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå