Gå til innhold

Ny baby på vei, men hvor mange uker?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg melder meg inn her som litt overrasket men etterhvert glad for å være med i barn-i-magen gjengen igjen - for tredje gang:) Var hos legen i forrige uke for å få bekreftet en graviditet som jeg trodde var omtrent 4-5 uker, men han mente at jeg var mye lenger enn det, kanskje 11-12 uke. Jeg fikk en termin i beg. av april av han etter sist gang jeg visste jeg hadde blødninger men han trodde kanskje det var ennå lenger etter størrelse på livmor. Vi får se - jeg skal til ultralyd i dag kl.12 for å se om de kan måle og finne ut noe mer der. Jeg har gått på p-piller men misset et par dager innimellom..så jeg blir lett gravid med mannen min, det er helt sikkert. Litt bekymret siden jeg har fotsatt på p-piller ettter at jeg ble gravid tydeligvis, har ikke tatt folat og den lille spiren har nok fått både champis, øl, vin og et par drinker i sommer.....men satser på at det er en liten tøffing inni der:)

Fortsetter under...

Hei, ja det gikk vel ikke helt som jeg trodde - legen fant ikke noe foster på ultralyden. Hun så at jeg var gravid på rett plass - inni livmoren og hun så plommesekken til babyen, men ikke fosteret og det betyr at det er såpass tidlig ennå at det sikert ikke er mer enn 4-5 uker, så jeg fikk ny ultralyd om to uker og da skal både foster og hjerteaktivitet være synlig. Litt av en overraskelse nummer to! Er glad for at jeg ikke er så langt på vei med tanke på alt jeg har gjort og ikke gjort i sommer som kan påvirke, men selvfølgelig kjedelig å være så mye kortere enn fastlegen antydet, spesielt med tanke på kvalmen som er stigende - dvs at den skal vare lenger, å tar det jo lenger tid før man er trygg på at det skal gå bra - så da må jeg nok forlate april-klubben og melde meg inn i mai klubben i stedet - hadet så lenge jenter vi ses vel på skravlesiden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...