Gjest Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Leser at noen oppdaget tegnene fra nyfødt....men da lurer jeg, hva? Ser på min 2 åring f.eks. Trass dilux--vanlig også i den alderen, selvom jeg ha måtte håndtere en hylende unge som jeg var nødt til å holde fast til han roet seg. Han er aktiv, --normalt som toåring, men ser på to åringen her som klatrer på verandagelenderet,står på hodet, stuper kråke og har tendenser til å hive seg rundt uten da å vite at han får vondt. Hører???--er normalt at 2 åringer ikke hører at man gjentatte ganger må si ting? Ro--2 åringer er aktive generelt, men min sitter sjeldent i ro annet enn når han er overtrøtt eller syk? Da lurer jeg, vilke tegn kan man da se på slike små barn?
esmase Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Hos oss var "klare tegn" bla: -Han var tidlig ute motorisk.Dvs feks krabbet da han var 4,5 mnd. -Gikk før han var 10 mnd. -Han var alltid minst ett hestehode foran de andre i barselgruppa med det meste. -Sov sin første hele natt i en alder av to år. -Kunne krype rett utfor ei trapp,uten å tenke på at han ville slå seg. -Måtte ofte holdes fast for at han skulle kunne roe seg ned. Jeg hadde en fra før,og la fort merke til at dette var totalt forskjellig fra nr en til nr to. Tok opp på helsestasjonen om aktivitetsnivået til andremann,da han var 15mnd,men ble bare avfeid med at noen var mere aktive enn andre.
Gjest Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Samme som noen har skrevet over men også "flakkende" blikk, ikke tid til å se på en ting av gangen+ sjelden at jeg hørte han le(ordentlig latter). Han smilte veldig ofte da, men da andre begynte å le av en ting var han alltid over på noe annet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå