Gå til innhold

Hva er egentlig en sparkebukse ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Kanskje et teit spørsmål, som jeg burde vite, men ... Venter baby i november, og har forsøkt å lese litt her hva folk anbefaler i forhold til klær til nyfødte. Ser blant annet at en del anbefaler sparkebukde og body, og at dette er mest behangelig for barnet. Men hva er egentlig en sparkebukse? Er det en bukse med hel fot, og overdel med "seler" over skuldrene? Eller er det bukse med hel fot og lange armer? Eller har ikke sparkebukse hele føtter i det hele tatt?

Ser også at en skriver hun anbefaler sparkebukse som går til livet, uten fot. Men blir ikke det en vanlig bukse?

Jeg har kjøpt et par velourdresser på salg. De er med lang arm og fot. Er dette upraktisk?

Hva vil dere anbefale til en novemberbaby? Har tenkt å kjøpe noen bodyer i ull, men hva skal jeg kombinere med dette?

Takknemlig for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det jeg kaller sparkebukse er en bukse med seler på.. med eller uten fot. Når det ikke er seler på, så er det en joggebukse eller vanlig bukse :)

Jeg har en desemberbaby fra før, og jeg anbefaler fleecedresser og ullpledd :) Fikk en bobledress til han, men den var upraktisk! Var ikke plass i bilsetet når han hadde den på, og når han lå i vogna, så var det altfor varmt med bobledress og voksipose. Fleecedressene var helt genial syns vi, passelig varm, var det ekstra kaldt en dag, så tok vi både strømpebukse og sparkebukse + body under.

Skrevet

Sparkebukse er bukse med seler og med fot,mener jeg da...

Skrevet

Hehe...ser ut til at alle har ulik definisjon av hva sparkebukser er. Når jeg tenker sparkebukse, tenker jeg en bukse med hel fot; uavhengig om den har seler eller ikke.. Er vel derfor den kalles spakebukse, det er ihvertfall det jeg har trodd..hehh... fordi barnet ligger og sparker inni buksen..

Skrevet

Jeg ble så nysgjerrig jeg nå, så søkte og fant dette i en norsk-ordbok:

"sparkebukse rommelig bukse med fot, som spebarn kan ligge og sparke i"

Så da har vi det avklart :D

Skrevet

Min erfaring er at sparkebukse (altså MED fot) sucks. Vi hadde to stk på forrige og det ble bare tull: han sparket og ordna og vips så var begge bena inni samme fot...

Fikk det til å fungere hvis vi tok sokker på utenpå buksa, men da er vel litt av proenget borte.

Mitt råd er: kjøp en eller to og prøv, kjedelig hvis det ikke fungerer for deres barn og dere har en haug med bukser dere aldri vil få brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...