båneiverden Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Tulla vår er 9 mndr gammel: Mannen min har vært i nabobyen i dag, tre mil unna, og hadde tulla vår med seg. Hun fikk grøt og morsmelk en halvtime før de dro. Etter ca 20 minutter kastet hun plutselig opp, uten noe forvarsel. Han stoppet og skiftet på henne osv, og syntes egentlig hun virket i bra form, og kjørte så videre. Rett før de var framme kastet hun opp IGJEN! Han var hos bestemor på besøk etter å ha skiftet igjen osv, og gav henne middag og mm på flaske, og ringte til meg på jobb for å høre hva jeg syntes om situasjonen. Jeg visste ikke helt hva annet han kunne gjøre enn det han hadde gjort, og ba ham legge inn et par pauser på tilbakeveien bare... Og etter 20 minutter på tilbakeveien kastet mini opp på nytt STAKKARS.... Det jeg egentlig lurer på er KAN så små barn få problemer med bilsyke? Jeg trodde de måtte være eldre, og ha utviklet balansesystemet osv før de kunne føle seg kvalme pga bevegelse i bil...? Men da er det jo rart at hun kaster opp tre ganger i bil på èn dag? Hun har kasta opp èn gang før i bil også, i sommer, men da tenkte vi bare det var tilfeldigheter, at hun hadde dårlig mage eller noe. Aldri vist tegn på å være bilsyk ellers, og vi har kjørt laaaaangt med henne i sommer på campingtur blant annet! Er det noen av dere andre der ute som har noen tanker om hva dette kan komme av? og/eller noen tips til hva vi kan gjøre for å unngå at det samme skjer? Takknemlig for mange svar!
Gjest Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Dattera di var sikkert bilsyk. Det er nok tidlig å bli bilsyk, men slett ikke umulig. Jeg er blitt fortalt at jeg var bilsyk da jeg var 1 år, så det der kan nok debutere tidlig.
båneiverden Skrevet 7. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2007 Ja huffameg, jeg la inn innlegget mitt på småtroll også, og der fikk jeg også svar fra noen som sa dem kunne bli bilsyke så tidlig... Får bare legge inn masse pauser og ikke ha det for varmt i bilen osv... Vi finner nok en måte å leve med det på! Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå