Gå til innhold

April: Pottetrening, helt utkjørt jeg!

Anbefalte innlegg

Har pottetrent etter alle kunstens regler i dag. Kjøpt "en million" fine rosa truser, gitt mye å drikke, spurt om potta potta potta i hele dag. Først så holdt hun seg enkelt og greit til bleia kom på til middagsluren i formiddag (den var tung, du!), så til slutt i kveld hadde vi en suksess (og, ja, hun fikk endelig den søndagsisen jeg hadde planlagt å gi henne allikevel ;) har et matvrak i huset)... Men herlighet, dette er fysisk slitsomt, altså! Håper morgendagen blir lettere! Puuuh! Andre som sliter med dette?

Fortsetter under...

Hadde en liten prøvetur i dag vi også.. fra hun sto opp til formiddagsluren..

En truse og bukse full av tiss, og en full av bæsj.. så nei.. ikke helt klar her enda..

Virka som hun likte å gå litt uten her om dagen (glemte å ta med ny bleie på besøk!) så tenkte vi kunne prøve litt i dag. Men nei, venter nok litt til.. :)

Strom er slet ikke intressert ennå :( Håper han snart blir det, for jeg vil heller prøve når han er motivert, men jeg kan jo heller ikke vente for evig... Gikk dere bare igang, uten at de selv hadde sakt at de gjerne ville på potte? Og bruker dere potte, eller er det toalettet(evt. med sete)?

Maja har helt mistet interessen og nekter å sitte å toalettet mer... Så vi har tatt en pause til hun er i humør igjen... Ingen vits å tvinge dem, det ender sjelden bra... Men prøver stadig vekk å snakke om det, påpeker når hun har gjort på seg o.l., men hver gang vi spør om hun har bæsjet i bleia så svarer hun: "Venta litt" noe som er fullgodt med et ja... Sier at hun må gi beskjed når hun må bæsje, men da bare ser hun olmt på oss.. Ja, ja... Blir nok bleieskift en stund til her i gården... Men synes ikke det er noe stress med bleier, så det haster ikke (selv om det hadde vært kjekt å ha henne bleiefri når hun skal over på stor avdeling i barnehagen...)

He, he, ja det er ikke helt det store...

Han har ikke lyst til å gå på potte, hvis jeg spør.

Han nekter å gå uten bleie (og jeg har ikke lyst til å tvinge til det heller).

Han sier aldri i fra når han må på do.

Så ikke vet jeg! Men det hadde vært godt å få vekk bleia snart. Det blir jo fremdeles bleieskift en stund her pga lillesøster, men han er liksom så stor nå at det er tungvindt og litt rart å bytte bleier på ham.

Annonse

Det ordner seg til slutt jenter. Me prøvde i sommer uten hell - utsatte det med en månedstid rett og slett. Neste gang me prøvde så gikk det mye bedre. Klart har hun hatt sine uhell, også noe hun har enda. Men uhellene kommer mer og mer skjelden.

Hold ut - om barna ser at me som foreldre gir opp så gjør dei det også.

Sammenlign det med å slutte å nattamme - det var ikke så bra i begynnelsen det heller. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...