lillepixie Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Lurte på om symptomene opphører med en gang etter en abort? Kan man fortsatt ha stikkinger hvis fosteret er dødt?(ma). og begynner man å blø hvis man har hatt ma? mye jeg lurer på.. første gang geavid etter mange års strev, og er vannvittig redd for å miste.lurer også på omdee har stikkinger og murringer hele tiden eller bare et par gangewr i løpet av dagen, jeg har nemlig mest om morgenen og kvelden.. har foreløpig termin 29.april. klem
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Ved en MA forsvinner ikke symptomene for kroppen fortsetter å "tro" at den er gravid selv om fosteret er dødt. Du begynner ikke å blø ved en MA, det oppdages som ofest på UL og ender som oftest med utskrapning.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 jeg har hatt en ma så jeg v et hva jeg snakker om: mine symptomer forsvant..hadde ikke vondt i puppene mer og jeg var ikke mer trøtt.. jeg begynte å blø, og gradvis verre mage smerter. blødde i en uke, dro på ultralyd, fikk konstantert at det var dødt, skulle komem tilbake neste dag for utskraping, men alt kom ut av seg selv på natta.. men måtte ha en utskraping alilkevel...
tayni Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 jeg har også tenkte en del på dette. har lest en del om abort i svangerskapsbøker. der står det at om man har en ma så vil svangerskapssymptonene forsvinne. vet ikke om dette er tilfellet (har aldri oppevd det selv), men det står ihvertfall i de bøkene jeg har lest. men synes ikke du skal gå rundt og bekymre deg for dette. er veldig sjelden det skjer. som oftest når man har en abort vil man blø. anbefaler deg å lese tråden her om hvor ofte det går bra. er oppmuntrende lesing lykke til videre. håper det går bra med deg og den lille....
Gjest Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Jeg har også hatt en MA og vet derfor også hva jeg snakker om: - symptomene forsvant IKKE - Fosteret døde i mitt tilfelle i uke 5/6 - Fikk en liten spott-blødning i uke 11 og ble sendt til UL, alt dødt. - Utskrapning dagen etter. Siden du er veldig nervøs for dette hadde jeg gått til legen for å få en henvisning til tidlig UL. Feks i uke 10. En gynekolog sa til meg en gang at ved MA så dør forsteret som regel før uke 8. Det vil da kunne være meget beroligende med en UL i uke 9/10: er det påvist hjerteaktivitet er det utrolig liten sjanse for at det skal gå galt. Pga vår tidligere historie med en MA har jeg vert til tidlig UL i både forrige og dette svangerskapet. Nå er jeg i uke 9 og var til UL på fredag. Der var det et bankende hjerte og alt så strålende ut! Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå