Gå til innhold

Hvordan unngå nattamming hver andre time!!???!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille prinsesse er nå straks 3 mnd og er et mareritt om natten. Hun sovner stort sett ved 21 tiden og våkner da igjen ved ca 01:00 om natten. Da er hun sulten. Så sovner hun og våkner igjen ca 1-2 timer etter dette,og sånn har vi dte gående HELE natten frem til jeg evt legger henne ved siden av meg ved 5-6 tiden. Da sover hun til ca 07:30. Hun er sulten hver gang hun våkner. Vi har prøvd å holde henne våkne mer på dagtid for at hun skal være trøtt om natten,men til ingen nytte! Har og hørt at søvn avler søvn,men uansett hvor mye eller lite hun sover på dagen så sover hun søren meg ikke om natten. Hva kan jeg gjøre? Jeg fullammer,men vurderer å gi henne mme om kvelden før jeg legger henne for å se om hun blir mettere og trøttere av det. Noen forslag????

Jeg har og en gutt på 3,5 så jeg trenger all den søvnen jeg kan få om natten.

Hva er det dere gjør dere med babyer som sover 10-12 timer i løpet av en natt som ikke jeg gjør???????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg glemte å skrive at hun bruker smukk,og MÅ ha denne hver gang hun våkner også....!

Skrevet

hei. høres ut som hun trenger mere mat. hadde det samme med min datter akkurat i den alderen. gi henne mais velling/grøt om kvelden.

Skrevet

Min gutt er 4 1/2 måned og han er slik ennå. Begynte med grøt/velling om kvelden men han tuller ennå. Han våkner når vi legger oss, samme hvor stille vi er. Jeg har to større barn som jeg må opp med om morgenen, så det er slitsomt å drive slik med mating hele natta. Håper flere kommer med råd:)

Skrevet

Har egentlig ikke noe særlig råd til deg, men sånn hadde vi det også. Vet om maaange som har hatt det sånn.

Det ble bedre etterhvert, vår gutt (som var stor og krevde mye mat) startet forsiktig med grøt ved 4,5 mnd, etter en måneds tid hadde han kommet opp i en porsjon som hjalp litt. Som sagt bedret det seg mer og mer etterhvert (lengre tid mellom hver amming, færre amminger). Ved seks mnd flyttet vi han til eget rom, det hjalp også mye (kanskje du vil prøve det litt før). Til slutt var det kun en nattamming igjen (nesten ett år), vi prøvde å se om han klarte å slutte med den også av seg selv. Det gjorde han ikke, så til slutt måtte vi kjøre en sovekur. Det gikk supert, nå sover han hele natten.

Skrevet

Kanskje hun sovner fort igjen og egentlig ikke er mett? Det jeg har gjort er å legge inn et bleieskift når hun har sovnet for å vekke henne slik at hun får mer mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...