tayni Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 er det sånn at man ikke skal masseres de tre første mnd i svangerskapet? mener å ha hørtdet, men synes det høres litt rart ut. da tenker jeg rygg og nakke massasje. hvorfor det isåfall?
Little P & D Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Det kan vel ikke stemme. Fikk ofte masasje jeg, og har lest at det som gjør deg vell og glad er også bra for babien:) Da kan den legge på seg bedre.Bruker ofte å få masasje av gubben:) Hehe.. det eneste jeg har hørt om masasje er av svigermor som sa at jeg ikke skulle bli massert på hælen da det kan sette igang fødselen for tidlig.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Tror ikke vanlig massasje gjør noe.Hva med sånn massasjestol?endel risting og vibrering..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Massasje kan øke risikoen for spontanabort. Forsiktig overflatisk massasje av mann/kjærste er sikkert ufarlig, men jeg vet at massører /fysioterapauter helst ikke vil gi behandling til tidlig gravide. Kroppen har mange trigger punkt som ved dyp massasje kan utløse en abort.
Dizzie_mortil3 Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Jeg var nødt til å gå til kiropraktor da jeg var ca 6 uker på vei, og han behandlet meg med både manipulasjon og triggerpunktmassasje. Det har etter mye diskusjon og uenighet mellom kiropraktorer og gynekologer kommet en konsensus om at kiropraktikk (inkludert triggerpunktbehandling) ikke øker risikoen for spontanabort. Min kiropraktor sa at den eneste grunnen til at han evt ikke ville behandle en gravid, var hvis hun var veldig engstelig pga mange tidlige aborter fra før, og at behandlingen egentlig var for moderate plager. Da ville han spare henne for det ekstra stresset ved å lure på om det var kiropraktorbehandlingen som forårsaket en evt ny abort i etterkant av behandlingen. (Selv om det ikke var noen sammenheng altså)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå