Gå til innhold

Hvor mye vann kommer??

Anbefalte innlegg

Mannen min og jeg har begynt å tenke litt på fødselen og hvordan det vil bli, det har resultert i mye latter og spøking. Det vi fjaser mest om er hvor mye vann som faktisk kommer når "vannet går". For vi kan jo ikke reise fra et gulv med masse vann på, vi må jo vaske gulvet først.. hehe.. gu dette er egenlig så teit, men vi lurer hvert fall på hvor mye vann som kommer, vi ser liksom for oss at vi må stå å vakse på en stor dam.

huffa meg.. jaja.. håper noen kan svare

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10263134-hvor-mye-vann-kommer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

:-)

Min forrige fødsel startet med at vannet gikk, den (på bim) mye omtalte slimproppen merket jeg altså ikke noe til...

For meg var det omtrent som å tisse på seg, det sildret godt, men det var ikke verre enn at mesteparten av vannet ble sugd opp av buksa. Ingen dam på gulvet altså. :-D

Deretter rant det jevnt i flere timer før jeg fikk rier. Hodet var festet da, kanskje kommer det mer vann i en splæsj dersom det ikke er det?

Og bare for å ha nevnt det: Om vannet går uten at du har fått rier kan det gå både en og to dager før de setter i gang fødselen. Jeg rakk en kjapp tur innom føden for en sjekk (kom igjen i morgen om ingenting har skjedd sa de), på butikken å handle, hjem og lage middag, spise, hvile litt mens mannen gikk tur med hunden, bort til en venninne å låne øre termometer (man må ta tempen pga infeksjonsfare), hjem og pakke litt ting til sykehuset før jeg fikk rier. Så skulle det bli en dam kan det godt hende du har tid til å tørke den opp altså, hihi. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...