Gjest Skrevet 2. september 2007 #1 Del Skrevet 2. september 2007 Hei! For snart 2 uker siden tok vi fostervannsprøve, og starter snart å vente på svar på denne. Vi fikk masse god info om hva de testet for, hvordan det ble gjort og hvilke valg vi sto ovenfor ved et evt negativt resultat. MEN, en ting jeg har begynt å tenke mye på, er hva som skjer etter en evt senabort av et foster med avvik. Det har vært et par tilfelle på forumet for 2. trimester, der jenter har fått uventede negative resultater ved vanlig UL, med så syke barn at de har valgt å avbryte svangerskapet. Dette har jeg full forståelse for, og dyp sympati med disse parene. De har fortalt sine historier på forumet, og fortalt om "fødsel", samvær med babyen, minnestunder og kister de har lagt barna i, og ikke minst at babyen blir begravet. Disse jentene har valgt å avbryte på grunn av store skader på babyene sine, og veldig dårlig prognose for om babyen vil overleve etter fødselen. Dette er jo IKKE vår situasjon... Vi vil eventuelt velge å avbryte ved et avvik som jo ikke er livstruende, f.eks. Downs eller andre. Jeg tenker mer og mer på hvordan jeg vil føle det etter en senabort dersom det blir valget (noe vi er sikre på at vi vil gjøre, ettersom vi har 4 andre barn, hvor 2 er så små at vi føler det vil gå direkte ut over dem dersom vi får et barn med veldig spesielle behov). Vil vi få samme mulighet til å "ta farvel" med den lille, og vil vi kunne få en minnestund og evt en grav? Eller er det på en måte brått slutt når babyen har kommet ut? Vi har vært på ganske mange UL til nå, og jeg føler allerede at jeg kjenner den lille litt. Ikke bare fysisk, men det har også blitt et menneske for meg... Og tanken på at jeg muligens skal ende dette forholdet uten noe avslutning begynner å kjennes veldig vondt... Veldig, veldig takknemlig for svar... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10261352-dag-harald-hovin-hva-skjer-etter-en-senabort/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå