Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Hei, Fant ut i dag at jeg er gravid.... Første dag i siste mens var 4 august, så jeg er da ca 3 uker og 6 dager på vei.... Problemet er at jeg tok et par striper kokain 18 august og 25 august og er nå LIVREDD for at dette kan ha skaded fosteret..... Noen som vet??????????
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 http://www.dinbaby.com/forum/thread/10099127 Selvfølgelig er det alltid en mulighet for at ting kan gå galt, med eller uten rusmidler i bildet.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Hei! Du bør ringe i morgen til din fastlege og bestille time for å sjekke at alt e som det skal, det e det nok, for det e ennå så tidelig for fosteret at hvis det hadde skjedd noe skade så ville det av seg selv kommet ut, det hadde kroppen din tatt seg av!! så egentlig ikke noe å tenke så mye på!! eg og var redd for eg og har fått i meg ting som eg ikke skulle hatt, og eg fant ut for ca en uke siden at eg var gravid og eg e ca 8 uker på vei..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Legene sier selv at det ikke er noen vits i å komme til kontroll før uke 12, for om noe skulle være galt på et så tidlig stadie, er det ikke noe de kan gjøre med det likevel.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Dette går nok bra skal du se:) Så tidlig i svangerskapet får ikke embryoet noe overført fra deg. Jeg tok selv speed og røyka hasj da jeg var ca 4 uker på vei, er nå i uke 24 å alt ser hittil bra ut med den lille, en aktiv liten krabat. Om noe skulle være galt så aborterer man som oftest tidlig i svangerskapet, men det kan jo skje med eller uten dop. Dette går nokk helt fint! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Ja det er en kjip følelse du sitter med nå. Jeg tok litt speed en lørdag før jeg visste jeg var gravid. Fikk helt panikk! Googlet og søkte på nett om hva det kunne ha å si for embryoet. Det jeg leste var at morkakedannelsen blir til i ca. uke 5. Før det er det en blastocyst som svever atskilt fra mor. Med andre ord når morkaken er lagd vil alt mor inntar påvirke fosteret. Dette trygget meg og det gikk bra. Noen sier at hvis det skal ha noe å si så vil det ikke vise seg før senere i form av konsentrasjonsvansker og hyperaktivitet. Hvis jeg var deg ville jeg ikke ringt legen. Hva kan legen gjøre? Det du kan gjøre nå er å vente å se, og håpe at det har gått bra. Det tror jeg! Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå