Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Er vel kanskje ikke riktig forum dette,men trenger sååå hjelp og lurer på om noen har lignende erfaring. Fødte i seteleie for en uke siden,har ikke hatt problemer med stingene eller noe etterpå... inntil for et par dager siden. Da kjente jeg at jeg var hhoven og det var ømt. Etter en dusj i kveld fant jeg frem et speil å tok en titt nedi der og holdt på å få sjokk.Det ser ut til at alt er sprukket opp igjen nedi her og at det er grodd i ytterkantene hele veien der det er klippt. Ser ikke ut der nede:( Noen andre med samme erfaring som kan fortelle meg hva sykehuset eventuelt vil gjøre med det,og hvordan det vil bli etterpå?? Skal ringe føden i morgen. Sitter her å er rimelig fortvilet og samboern vet ikke hva godt han kan gjøre for meg... Har helt skrekken for å være helt ødelagt der nede, da jeg merket stor forandring etter min første fødsel også, noe jeg har slitt veldig med , med tanke på sexlivet:(
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Det er ganske normalt å se helt "forferdelig" ut der nede så tidlig etter fødsel. Tror de fleste får helt sjokk hvis de drister seg til å ta et speil og se etter... Men for de aller fleste retter det meste seg opp etter hvert. Mye blir bra igjen før du skal på 6 (8) - ukers kontroll hos legen. Da kan du spørre hva du skal gjøre etterhvert. Du har sikkert fått råd om å knipe, da det hjelper en del.
M&Ms Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Nå har du sikkert fått svar for lengst fra føden, men jeg ville bare si at det så ugrodd ut hos meg også - akkurat slik som du beskriver, det så ut som sårkantene hadde grodd hver for seg, men ikke sammen. Allikevel grodde det faktisk helt flott til slutt, men det tok lang tid (ca. 3 mnd). På åtte-ukers kontroll hos fastlegen sa han at det hadde grodd i dybden, men slimhinnene hadde ikke grodd, derfor virket det åpent. Litt østrogenkrem kan forresten styrke slimhinnene slik at det gror raskere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå