Gå til innhold

Noen som har barn med CP, som sliter med treg mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen tips for å unngå dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg synes det hjelper med malt i grøten. Min er også treg i magen, men det virker ikke som det plager han.

Skrevet

Min sønn brukte lactulose i perioder(ikke vanedannende) og svisker ellers. Gikk over i 2 års alderen.

Skrevet

Takk for svar! Off er helt rådløs jeg. Han har hatt treg mage siden fødslen, fikk malt i melken de første mnd uten at det hjelpte. Har hele veien fått sviskesaft til å drikke, får sviskemos i grøten. Gir han Biola melk. Nå har jeg gitt han 7ml lactulose 2 ganger til dagen. Uten at det har virket. Går på do ca hver 4 dag. Da hylskriker han å blir helt gjennomvåt av svette. Kommer ut en kjempe stor hard klomp med avføring. Han har det kjempe vondt! Syns det er helt forferdlig at han skal få smerter av en så "dagligdags" ting. Har vært hos fastlegen da han var ca 6 mnd, han er nå 13 mnd. Fastlegen sa det var ingenting å gjøre.. Har bestillt ny time nå, for nå orker jeg ikke mer, å vil ha hjelp! Han skal utredes for CP, nå i slutten av september. Å jeg tror han har nedsatt tarmfunksjon pga evt. CP. Men vet ikke om det er noe å gjøre med det...

Skrevet

Vesla har ryggmargsbrokk, og lammelser i tarmen. Har vært kjempeplaget med avføringen hele tiden, og ingenting har egentlig hjulpet. Har prøvd "alt", svisker, malt, linfrø, massasje av magen, rikelig med væsketilførsel, biola, yoghurt, unngått banan/sjokolade og andre ting som gir hard mage +++ Klyster har heller ikke hatt noen effekt, så vi har måttet plukke avføringen daglig.

Nå siste uka har vi startet med et pulver som heter movicol, blandes i vann og drikkes. Knalleffektivt!! Vesla som ikke har greid å bæsje selv siste året, har nå bløt avføring daglig! :)

Skrevet

Oii så bra da, så godt for jenta di!. Hvor får en kjøpt dette pulveret? Er det på resept?

Skrevet

Du får det på apotek. Vi hadde resept (får den dekket fra trygdekontor), men de sa på apoteket at den var reseptfri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...