Gjest Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Lurer.. HS lurte på om vi hadde bare en, men vi har to.. Prøver egentlig å kutte ut den ene for å se om nattesøvnen blir mer sammenhengende.. Hvor mange lurer har deres små på dagtid?
TurboPrinsessen:-) Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Datteren vår blir snart 13mnd, og hun sover 2 ganger om dagen. Har prøvd å kutte det ned til bare en, men da får vi henne ikke til å sove på kvelden. Hun sover ca 1-2timer mellom 11 - 14 en gang, så kanskje en 0,5 - 1time mellom kl.15 -1700.. Prøver å ikke la henne sove etter kl17. Gjør vi det slik, får vi henne i seng til kl.20, hvis ikke blir den lett 22 før hun sovner.. Slik funker det hos oss hvertfall.. Hun har styrt dette med søvnen helt selv siden hun var baby. Så jeg tenker det vil regulere seg selv etterhvert..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 jeg har slitt med dagsøvn lenge, han har lenge sov to lurer på halvtime hver. Første luren tok han på trilleturen kl 11, trille fort avgårde mens jeg rugget vogna frem og tilbake for at han skulle sovne. Neste lur ca kl 15 måtte jeg legge meg sammen med han. Rundt 13-14mnd begynte han å holde seg våken over første luren.Sovnet da av utmattelse kl 14:-) etterhvert har det gått seg til at han sover kl 13, fra en til to timer (jippiiiii). Dette har ført til at han legger seg tidligere på kvelden (19), og står opp til samme tid hver dag (0715). Hehe, som en klokke. Her har han altså styrt det selv, er 15mnd nå. Jeg prøvde å få til en lur tidligere (også etter råd fra hs), men da ble han så grinete at det var ikke til å holde ut.
Marge Simpsons Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 13 måneder og sover 2 lurer på dagen
Gjest Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Gutten vår er 12 måneder og sover to lurer på dagtid -halvannen time på hver. Første kl 10 og andre kl 14. Kommer til å fortsette med det en til to måneder til fremover regner jeg med. Rundt 14 måneders alder er planen å legge om til å sove en lur etter lunsj klokken 12.
candyland Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 gutten min er snart 1 år, gikk over til å sove en gang om dagen for ett par uker siden, men våkner enda tidligere på morgenen nå enn han gjorde før... sover 1-2 timer fra tol og utover. Før sov han en times tid i 10-11 tiden så ca en halvtime en gang mellom 15 og 17. Nå ka vi ikke ha han med på bilturer sent på ettermiddagen, for da sovner han bare, så håper det går seg til snart. Han begynner i barnehagen om en mnd, så da har de fast sovetid kl 12....
fjell og fjord Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 13 mnd og sover en gang rund kl.12 ca 2 timer
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 12 mnd og 2 lurer på 1 - 1 1/2 time
mamman til Henrik & Kristoffer Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Henrik er 12 mnd og har nå gått ned til en lur,men det er for at hvis han får to lurer på dagtid så våkner han om nattan og er oppe i et par timer..men den siste uka har han trengt to pga han har vært syk.
It's all about me Skrevet 4. september 2007 #10 Skrevet 4. september 2007 I det lillegutt fikk diagnosen cøliaki 13.5 mnd gammel gikk det fra to lurer på 1.5 - 2 timer hver, til en lur på litt under en time.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 4. september 2007 #11 Skrevet 4. september 2007 Min er nå 17mnd da. Men hun begynte med kun en lur da hun begynte i barnehage da hun var 11mnd. Hun sov lengre når hun først sov, og nettene ble mye mer stabile. Så vi hadde bare positive resultater av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå