Gå til innhold

To erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare dele to erfaringer med dere!

Først: Slet skikkelig med at junior ikke klarte å ta puppen da jeg hadde brystspreng - han fikk ikke i seg mat, bare sov og var helt i en døs - skikkelig ekkelt. Uansett hvor mye jeg håndpumpet fikk jeg ham ikke til å ta brystet - brystvortene ble fikk sår og alt var kjipt. Kjøpte ammeskjold, og vips, så spiste han som en hest. Da vi var å veide ham på onsdag, hadde han gått opp 500 gram på en uke (hvorav to av dagene var nesten uten mat!). Så ammeskjold var definitivt en genial løsning for oss. Nå bruker jeg det bare om natten når vi begge er for trøtte til å konsentrere oss.

Og en annen ting: Gikk med ham i elastisk bæresjal i går. Etter en time (to timer siden mat) så kom det plutselig to skikkelig magadrag-raper. Har jo lest at slike sjal er fine for å motvirke kolikk fordi de blir massert og stimulert når de ligger der. Lurer på om ikke det er noe i det?

Ville bare dele det med dere og takke for god hjelp da det sto på som værst!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gåing med sjal eller sele er kjempebra ja!

Og for noen funker skjold som en midlertidig løsning, synd det er så mange som får trøbbel med dem senere (pga for liten stimulering)! Ellers så hadde de vært en del av standardsutrustningen...

Skrevet

Jeg har egentlig de samme erfaringene!

Jeg fikk prøve ammeskjold på sykehuset fordi han ikke spiste(det viste seg å være fordi han hadde gulsot og var for slapp) Kjøpte likevel slike skjold for å ha selv

Jeg la han alltid til brystet for å prøve uten, gikk det ikke benyttet jeg skjoldet, men fjernet det når puppen var blitt "formet" slik at han kunne suge videre uten.

Ellers har jeg så bra erfaringer med sjal, både ved sykdom feks tett nese så kan barnet ligge opp og ikke bli tett.

Om barnet er urolig så roer det seg så godt i sjalet.

Når vi ønsker å gå en tur uten vogn

Når barnet er kosesyk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...