Gå til innhold

noen som har hatt samboere med kreft??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Ja, jeg har samboer som har hatt test.kreft. og fikk fryst ned sæd for ganske mange år siden....

Tror prosessen er lik for alle, dvs henvisning fra legen din, ta kontakt med de som skal utføre forsøket, ventetid (for vår del ca ett halvt år), samtale med sykehuset der vi får vite prosessen i detalj og så starter det hele. Er litt usikker på hvilken prosess du mener men hvis du tenker på selve prøverørprosessen så ligger det lange avhandlinger om dette inne på nett hvis du søker.

Sæden ble testet ok for fem år siden og iflg legen så skal den da fremdeles være bra i dag. Jeg har gått på nesespray og sprøyter og skal ta ut egg på mandag.

med prosess så mener jeg for vårt tilfelle da,,,vi trenger jo ikke utredning. men bare vente på konsultasjon så komme igang ja.. sende henvisning idag til st.olavs..

kan jo ta tid. sæden er fryst ned der, men håper de sier at vi kan ta behandling i Bergen, slipper vi fly og laaang reiseavstand. får se hva de sier.

lykke til med egguthentinga da.

hvor var du henn da?

Hei igjen!

For vår del så fikk jeg tilsendt et skriv som sto hvilke type blodprøver jeg måtte ta og sende resultatene inn til dem mens vi ventet. Ventetid ca 6-7 mnd. Men det er visst gode sjanser for å komme tidligere inn ved å stå på "stand by" lister...hvis du kan komme på kort varsel.

Jeg visste ikke så mye om assistert befruktning på forhånd. Egentlig vet jeg ikke så mye nå heller. Jeg bare gjør som jeg får beskjed om og prøver å distansere meg fra hele greien. Det har faktisk fungert veldig greit.

Jeg fikk resepter og "kalender" fra sykehuset og så styrte jeg på. Veldig usikker på om jeg gjorde det riktig. Men det gjelder visst for mange av oss og det går som regel greit ifl. sykepleieren.

I dag var jeg på egguttak ja.

De fikk ut 8 egg på hver side. Jeg aner ikke hva som er bra eller ikke men det var visst helt fint.

Jeg holder på i Porsgrunn, men jeg tror sæden lå nedfryst på riksen.

De er faktisk veldig hyggelige her. I og med at jeg ikke har satt meg så veldig inn i dette her har jeg benyttet telefonen en del for å spørre om div. Aldri kø på linjen (kanskje det bare er meg som lurer? )og så er de alltid hyggelige og behjelpelig. Jeg var alene på egguttaket, men de var så koselige og serviceinnstilt at det gjorde ingenting. Lurer på om de har gått på kurs....smilekurs.

Får bare håpe at resultatet blir godt. De ville bare sette inn ett befruktet egg og så evt. fryse ned et par.

Er du bergenser da?..det var bare 3-4mnd ventetid i bergen da jeg sjekket der for ett eller to år siden.

hilsen meg

hei,..fått en del svar i dag jeg.. så har jeg lest alt jeg kommer over på nett, så har en viss peiling allerede... det som bekymra meg var tiden og om jeg måtte til Trondheim.. men det slipper vi. henvisningen ble sendt isted fra fastlegekontoret her til Bergen. der var det ca 3 mnd venting på forsamtale. og godt å vel 6 mnd på å komme i forsøk som hun sa. har alltid hatt lyst på vårbaby,og helst ikke etter oktober...hehe.men akkurat det bryr jeg meg fint lite om nå om vi bare får en baby..

jaja. får ta det som det kommer. ting blir mye lettere med bergen, bor noen timer unna men enklere å forholde seg til de, og kan gjerne få noe oppfølging om de har avtaler med andre lokalsykehus her.

så nei er ikke bergenser nei:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...