Gjest Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 På ulldyna til voksi-posen jeg har (8 år gammel), står det at den må renses. Men når jeg ser på hjemmesiden til voksi, står det at ulldynen kan vaskes på ullprogram, eller kald vask. Hva kommer dette av? Hva står det på vaskeanvisningen til deres ulldyne? Og har dere evt. prøvd å vaske den i maskin istedet? Hva anbefaler dere? På forhånd takk for svar
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Det er nok forde at mange vakser på ullprogram med feil vaskemiddel. Man skal jo ikke bruke vanlig vaskemiddel og heller ikke mykningsmiddel. Kun milo og annen ullsåpe....
Lisa*5november* Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Hei.. På voksiposen min står det at den skal renses, fordi det er ull i den. Det funker sikkert å ha den i maskina på ullprogram, men jeg tok ikke sjansen. Redd for at den muligens klumpa seg. På min voksipose står det hvert fall anbefalt rens..
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Jeg har kjøpt ny voksipose i år, og på den står det at den kan vaskes på 40 grader. Pleier vaske det meste jeg har av ull på ullvaskeprogram i vaskemaskinen og har ikke ødelagt noe enda.. En mulighet er jo håndvask, kanskje?
Maren-mi Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Jeg ringte Ullkorga og spurte. Jeg har en som er 6 år gammel, og på min også står det renses. Men på Ullkorga sa hun at det var bare å vaske i vaskemaskin, men på kaldt program (og en topp klorin i, sikkert fordi jeg sa at kattene har ligget på min voksipose...) Jeg droppa klorinen, for det har jeg ikke. Men den kom like fin ut som den var :-) Så på kaldt Ull program går det greit :-)
Gjest Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Jeg vasket min i maskinen (30grader) med ullvaskemiddel på ullprogram, og den ble like fin ! Etter vask rullet jeg den inn i et håndkle og presset ut litt vann, før jeg hang den opp til tørk. Var først litt skeptisk til dette med å vaske den i maskinen , men forhørte meg med noen mammaer med erfaring. Min voksi er ca fem år gammel, og jeg kan nå trygt anbefale maskinvask.
klarinetta Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Takk for svar, dette har jeg også lurt på! Har en som er 6 år gammel og det står renses på den, men vask på ullprogram på de nye voksiposene. Har sendt mail til Voksi uten svar, men da tar jeg sjansen :-)
Bietta Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Min pose er 5 år gammel, står rens på den, men jeg vaska den på kaldt ullprogram med milo, og den ble god som ny!
litlegullet Skrevet 19. september 2007 #9 Skrevet 19. september 2007 Fikk et reklameblad i posten nettopp om voksi-pose. Ulldynen kan legges i fryseren et par timer, i en tett plastpose. Deretter støvsuges posen og henges ut til lufting. Litt skitten: Kan vaskes på ullprogram med nøytralt vaskemiddel, litt sentrifugering, aldri tørketrommel. Er den veldig skitten: Vask i maskin på kaldt vann, med litt flytende salmiakk. Skyll også i kaldt vann og unngå temperaturforandring. Hvis din maskin ikke har kaldt program, bruk badekar og håndusj. Sommerdynen vaskes på 40 grader eller renses. ikke klorblekes. Yttertrekket kan vaskes på 60 grader. Bruk ikke vaskemidler som inneholder blekemiddel. Det skal helles ikke bløtlegges eller vaskes med fargevaskemiddel. Da det kan falme... Håper dette var til hjelp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå