Gå til innhold

Kan jeg kjenne livmora i 10.uke ?


TussiLussi

Anbefalte innlegg

Får avogtil en følelse av at det knyter seg der nede, ikke vondt men som et lett trykk. Er det bevegelse i livmora - at den vokser jeg kan kjenne eller er det tidlig ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjente livmora såpass tidlig både i forrige svangerskap og dette (nr. 3). Fra jeg var ti uker på vei, kjentes det av og til ut som om jeg hadde en liten tennisball i bekkenet. Etterhvert ble det som et middels stort eple. Legen mente at det var livmora som trente musklene til fødselen og trakk de sammen. Som små,små kynnere uten smerter - ikke noe farlig - men du kjenner at den er der. Nå er jeg 19 uker på vei og innimellom er livmora knallhard nå også, som en fotball - men ikke noen smerter nå heller.

 

Tror det er det som kalles Braxton- Hicks-sammentrekninger og blir beskrevet i litteraturen som "svake, uekte rier", men de skal egentlig opptre senere i svangerskapet enn med oss. Må ile til å nevne at jeg fødte til normaltid i forrige svangerskap, og at det iflg. legen ikke var sammenheng mellom dette og tidlig fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener eg leste at kynnerne faktisk starter omkring uke 9, men at det ikke er vanlig å kjenne det før mye seinere. Ikke alle som kjenner noe til de i det hele tatt forresten. Eg begynte å kjenne kynnere veldig tidlig i mine to forrige svsk. Husker ikke helt når, men jm sa iaf at det va veldig tidlig. Og da knyter magen seg, blir steinhard. Som ho over meg her sa, ball i magen! :) De tidligste eg kjente mener eg å huske va etter orgasme. Blir visst litt kraftigere da. Kynnere skal ikke gjøre vondt, men eg syns det kan være ubehagelig. Nesten-vondt lissom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...