Gå til innhold

utenlandsk lege...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til første kontroll på onsdag og må da ta en celleprøve. Eg fant nettopp ut at vikarlegen er fra iran og fekk litt reservasjon mot å ta denne prøven der. Lurer på om eg er litt sær eller...

Noen med formeninger......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sær, men rasistisk! Skam deg!

Skrevet

Hadde vel ikke bekymret meg spesielt for celleprøven - har opplevd at utenlandske mannlige leger er mye mer forsiktig/ gjør ting ordentlig ved underlivsundersøkelser enn norske.....

men jeg syns det kan bli vanskelig når man får språkproblemer og man vil snakke om noe som er følelsesmessig for meg.... får nesten lyst å slå over til engelsk for å gjøre meg ordentlig forstått.....

Skrevet

Det er nok ingenting å bekymre seg for, men det eneste som kan være noe vanskelig er språkproblemer.Jeg har også en utenlansk lege som vikar. Hun er veldig søt men vi misforstår hverandre en del. Ganske kjedelig hvis det er noe du trenger å få klarhet i og hun ikke skjønner hva du mener.

Skrevet

var kansjke litt uklar. Det er snakk om en mannleg lege

Skrevet

Utenlandske leger er faktisk bedre enn norske leger. For at de skal kunne utøve legepraksis her til lands må de ha en eksamen som er ti ganger værre enn avgjørende eksamner for nordmenn. Eller vestlige leger for å si det slik. Og de er mye mer dyktige generelt. Jeg skal ha en pakistansk fastlege, og jeg velger selv å ha han. Kunnskapene er ikke noe å utsett de på. Jeg har da fast gyn jeg bruker på underlivet, så jeg har ikke hatt noe GU hos min tidligere fastlege som er norsk på 8 år. Bruker kvinnelig gyn:-)

Skrevet

Takker for svar og fikk jo mange gode svar. Problemet er at jeg prøver å få tatt gyn.undersøkelser der det er kvinnelig lege men det går ikke denne gangen. Det plager meg mye og er eg dermed rasist så ja vel da er jeg det. Trur litt av problemet er at jeg kjenner ikke denne legen og i tilegg har jeg aldrig vært til annnet en norske leger. Håper jeg kan komme over denne angsten ( for det er en skikkelig angst som ligger på lur)for denne prøven er viktig. ( lurer nesten på å ikkje ta den, men det er jo egentlig bare dumt).

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Har selv en utenlansk lege som jeg er kjempefornøyd med. Men han er mann og jeg foretrekker å ta slike undersøkelser hos gynekolog eller kvinnelig lege... Når det er sagt så er det ikke noe språkproblemer i sikte, for han snakker godt og har aldri vært noe misforståelser om noe. Men han er mann og jeg synes det er ubehagelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...