Gå til innhold

Idoform og Duphalac.. Treg mage!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt Idoform nå for jeg kommer meg så sjelden på do og føler meg helt stappa. Hvor mange skal jeg ta? Står at man skal ta 2 kapsler daglig hvis en skal unngå treg mage eller 4-5 kapsler daglig hvis en har treg mage. Skal man ta så mange kapsler til man kommer seg på do? Kan det ta flere dager før det virker eller virker det med en gang?

Har også kjøpt Duphalac.. Avføringsmiddel. Funker dette også med en gang eller er det forebyggende?

Skal på fest i dag og ikke gøy å sitte der hvis virkninger kommer senere i dag hvis jeg tar det nå...!

Skrevet

Når det staoppet seg helt for meg tok jeg en sjelden gang et miniklyx, slik at jeg ikke skulle ødelegge mitt sosiale liv :)

Idoform virker mer over lengre tid tror jeg og gir ingen øyeblikkelig virkning. Duphalac orket jeg ikke å tylle i meg.....urk....

Skrevet

Jeg er sykepleier, og idoform har jeg egentlig lite erfaring med. Kun fra sydenopphold o.l, for å unngå at magen reagerer på uvant mat og bakterieflora. Men duphalac (og laktulose) kan du fint ta, den sørger for å binde væske i avføringa så den blir mykere. Den er også mildt avførende, altså man får ingen PANG-effekt av den vanligvis. Noen er jo mer ømfintlig for sånt, og må kanskje litt akutt på do etter å ha tatt det:-) Hvis du ta duphalac må du være flink å drikke i tillegg for at den skal gjøre avføringen mykere. Hvis du har duphalc oppi te, kaffe el. juice kjenner du ikke smaken. Ville tatt dette daglig for å vedlikeholde hvis jeg var veldig plaget.

Du kan også ta en microlax først for å få det i gang, dersom den nederste avføringen står som en propp å sperrer for resten av skiten:)

Går helt fint å ta dette under graviditet. Lykke til!

Skrevet

Jeg sliter med magen så jeg tar nå 15 ml vedlikeholdsdose av duphalac hver dag. Jm sa at det er ikke noe problem med det. Jeg har heller ikke noe valg så jeg kommer til å fortsette å gjøre det :-)

Skrevet

Men obs ang duphalac/laktulose!!!

Jeg får VELDIG mye luft i magen av den, promper og fiser massevis..

Bare noe å tenke på ved evt fest ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...