Gå til innhold

UKE 39-gjengen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Optimismen jeg hadde igår forsvant som dugg for solen idag, kun 3 av 13 egg var befruktet. Så da får jeg vente i spenning til i morgen, og håpe at jeg ikke får noen telefon fra klinikken.....Innsett blir da kl 1230.

De sa at det var gode muligheter for at flere ville være befruktet til i morgen...(håpe håpe)

Da xxx for at det blir mange glade ruge høner i morgen:-))))

Lykke til alle sammen

De ringte fra klinikken nå. Det hadde ikke gått så bra med flere av egga. I går var 7 befrukta. I dag var 2 av de helt ubrukelige. 3 kunne de fryse ned, med litt ulik kvalitet tror jeg. Også ville sette inn 2 egg i dag faktisk. Det hadde jeg aldri trodd. De skulle forklare mer om egga når jeg kom opp dit. Nå sitter jeg bare å venter på at tida skal gå.

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg har blitt ruger! Med 2 flotte egg.

Det siste var ikke bra så det ble ingen egg på frys desverre. MEN vi får feste vår lit til disse 2 som ligger trygt og godt i magen nå.

Da blir det 14 dager fulle av nerver på oss jenter!

Skal ta blodprøve 12 oktober!!!!!

Gratuler som rugere alle sammen.

I dag fikk jeg en kjempe overraskelse da jeg kom til klinikken, det var hele 10 egg som hadde latt seg befrukte og delt seg "perfekt". Så da ble det satt inn 2 og 8 på frys.Kan tro jeg svever på skyer nå:))))) Og jeg som var livredd det ikke ville bli noen innsetting i dag.

Legen sa at hvis det ikke ble barn av dette skjønte han ingen ting....hehe(gjett om jeg er enig)

Så nå er det bare ruge og vente....

Hei jenter !

Rugedag 1 nå. Kjente litt stikninger i magen i går natt, og litt i dag. Er jo for tidlig med feste-smerter nå, men lurer litt på om dere andre har merket no. =) Kan være psykisk også, for har gått og "ventet" litt på at jeg skulle kjenne no.. Håper alt går strålende for dere andre. Forresten, når skal dere teste?

Hei!

Ja, rugedag 1 i dag. Har selv kjent både stikkinger og mensmurringer. Tar ingen ting som positivt eller negativt ettersom jeg aldri har vært gjennom ivf før. Aner ikke hva man skal kjenne etter eller ikke..hehe

Tenkte å teste 10. okt jeg. Men kjenner jeg meg selv rett så er det ikke sikkert jeg klarer å holde meg så lenge:)

Spennende dette her altså! Har vært gravid en gang tidligere, og da kjente jeg at den "satt" rett etter sex,. Var i grunn derfor jeg lurte, for har samme stikningene nå som jeg hadde da =) Men, alt er jo så usikkert med det her.. =) Blir etterhvert vanskelig å la vær å teste tror jeg... :)

Litt kjedelige fakta for de som er interessert :o)

Dette er informasjon jeg har fått fra IVF-lege.

Ved IVF fester egget seg på dag 3 hvis det er 4-delt.

Ved vanlig samleie eller inseminasjon fester det seg mellom dag 6 og 9.

Den berømte festesmerten er egentlig bare livmoren som strekker seg. man kan altså ikke kjenne akkurat når egget fester seg.

Jeg har brukt mye tid på å søke opp denne informajsonen fordi jeg er en stor symptomjeger selv. Jeg har hatt alt fra festesmerter, ømme bryst, mensmurring, tretthet, myk og lukket livmortapp uten at det har vært antydning til positiv test. Ja, jeg har til og med hatt to falske positive CB-tester.

Den gangen jeg har kjent minst, var faktisk den gangen jeg ble gravid.

Denne gangen skal jeg prøve, jeg gjentar prøøøve å ikke lete etter tegne men vente til testdag 10.10.07. Sukk, jeg kjeder meg allerede bare ved tanken :o)

Godt å høre fra noen som har litt info og erfaring! Er så mye forskjellig info ute og går, men velger å ta til meg solskinnshistoriene og leve i trua. Noen som har noe svar på stikningene våre forresten? Hørte i går om ei som hadde positiv test på dag 4, så vi er forskjellig gitt =) Krysser fingrene for oss jeg, jenter! xxxx

Annonse

Stikningene er livmoren som strekker seg. Under IVF er en av bivirkningene i flere av medisinene nettopp slike stikninger.

Denne gangen hadde jeg alle symptomene før eggen var lagt opp. Det startet første dagen med progestan.

Jeg må innrømme at jeg blir veldig nysgjerrig på hun som testet positivt på dag 4. Var det ved IVF? Da er det i såfall eggløsningssprøyten. Da vil testen være positiv fra dag 1.

Hvis du spør en lege vil du få beskjed om at det ikke er fysisk mulig å teste HCG-positivt på dag 4. Med mindre du er gravid med tvillinger tror jeg neo av det tidligste som er mulig er dag 8. De fleste tester positivt fra dag 10, men igjen kan dette lure en hvis det er eggløsningssprøyte inni bildet. Den seneste positive testen jeg har hørt om er ved fryseforsøk. Negativ test dag 15, positiv dag 16.

Det var en av solskinnshistoriene jeg klamret meg til ved forrige forsøk da testen var negativ på dag 12, 13 og 14 og 15 :o)

Det er det som er så deilig med dette forumet, det er så mange å dele erfaringer med. Samtidig kan vi bli litt tussete alle mann. Jeg iberegnet :o)

Lykke til alle sammen! Jeg er så utrolig spent på om vi alle klarer det denne gangen :o)

Da fikk jeg forklaring på det også =) Takktakk !

Husker ikke helt hvor jeg leste det om dag 4, men det var tvillinger. Kan jo ha noe å si det også.. Surfer jo rundt og leser overalt :) Nyter gla historiene, og tror det har mye å si på det psykiske. Bedre å glede seg til noe positivt enn å grue seg til noe negativt :)

heihei!

Ja disse dagene går forferdelig seint, her i gården er det kun bivirkninger av Progestan som har gjort sitt "inntog": veldig trøtt(kan sove opptil flere ganger om dagen)kjempe ømme pupper(de er blitt større, og det gjør ingenting:))og litt murring i magen og korsrygg.

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg er på rugedag 4 nå og har fortsatt vondt i magen. Kjennes ut som om jeg har masse luftsmerter, men uten luften.... Får se det an noen dager til om ikke det vil gi seg litt.

Ellers så er mine brystvorter fortsatt superømme og trett er vel egentlig bare forbokstaven. Kjenner jeg er så gld for at jeg slipper å presse meg til å gå på jobben!

Håper spirene sitter for dere alle sammen !!!

Jeg er ennå på sprøyter - mandag var det bare liten utvikling, så neste UL blir fredag. Uttak tidligst uti neste uke. Men håper ennå at kroppen ikke er altfor gammel til dette.... Legen mente at alderen spilte en rolle mht at det gikk litt tregt. Så får bare være litt ekstra tålmodig, selv om jeg nå begynner å nærme meg 3 uken over opprinnelig plan...

Tvi-tvi til dere alle sammen !!!

Det var leit ja christin, håper det går tilslutt. Krysser fingrene for deg og egga dine:)

Jeg er i dag på rugedag 6. Mensmurringene jeg hadde de første rugedagene er ikke så kraftige lenger. Men kjenner det litt inni der. Har verken en positiv eller negativ innstilling, kan gå begge veier dette. Lurer på om jeg skal ta en sniktest allerede på rugedag 10 på søndag..hehe.Drar til Kypros på mandag så må uansett handle inn noen tester jeg skal ha med meg nedover. Hvis ikke tanta kommer meg i forkjøpet da. Når skal dere andre teste, tidligst?

Hei

Jenter, nå nærmer det seg. Jeg er så utrolig spent på å se hvordan det går med oss

Personlig har jeg og tenkt å ta en sniktest på rugedag 10, søndag. Klarer ikke la være. Vet at de aller fleste som blir gravide tester positivt mellom dag 10 og 12. Blir det negativt da (noe jeg denne gangen ikke anser som et alternativ :o) synes det er godt å bli innstilt på det negative litt før tante R kommer. Men, det er jo og de som ikke tester positivt før dag 14-15.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...