Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Testen var negativ i dag og tempen fallt drastisk ned, så da er det berre å vente på tanten, for den er nok rett rundt hjørne:(
lindynatt Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 vær litt glad for det, kom i gang med utredelse av skjoldbrukskjertelen og bli instillt med medikamenter.. det er best før man blir gravid.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 1. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2007 Heisann, har fått svar på prøvene. denne gangen var TSH innenfor normalen, faktisk veldig bra. TSH 2,1. FT4 var derimot litt dårligere, den var på 10,20. men hva forteller den sist nevnte når TSH er innen for normalen?
lindynatt Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Hva var tsh på? Det som også er viktig er å se på kroppen som helhet om du har symptomer som uforklarig vektøkning, tørrt/umulig/ mister håt, negler som brekker, sliten, trøtt osv.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 2. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2007 jeg skrev det, nå var TSH på ca 2,1, å det er jo begynnt å bli veldig bra. jeg føler heller ikke at jeg har så mye symptomer heller.
lindynatt Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 tsh r fremdeles altfor høyt. Hos normale friske kvinner ligger den rundt 1. Mine verdier: 1,3, 1,1 og 0,98 til sammenlikning. Det er noe der.. tro meg.. kom deg spesialist og få undersøkt det.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 2. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. september 2007 Hmm, synes det høres litt merkelig ut jeg. referansen er jo fra 1-4, da skulle man nå tro at 2 ikke var så galr, det er midt mellom. men jeg skal nå ta det opp med legen min neste gang jeg er der for å høre. Takk skal du ha
lindynatt Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Jo men dette er fordi referensverdiene er gale.. amerikanske eksperter mener at referensverdiene burde ligger opp til 2,5 men 4 er helt feil Derfor sliter man i Norge også med leger som ikke vet bedre...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 3. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. september 2007 jeg er vertfall innenfor 2,5. Men jeg tror ikke leger kommer til å høre på meg likevell da referanseverdiene er opptil 4 i Norge. men som sagt, skal uansett ta det opp med henne
lindynatt Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 Ikke la deg pille på nesen, legen skal gi deg henvisning til spesialist, basta bom. Av oog til mp man abre dytte på for å fåd et slik som man vil, spessielt fordi leger som ikke har informert seg kun ser tall og ikke pasient. Hvis ekspertens ier alt er ok (etter grundige undersøkelser) er det ok. Men da du jo mister er det noe og da du tydeligvis har skjoldbrukskjertel problemer må dette taes alvorlig. Jeg vet jeg maser og pusher, men jeg har sett det gang på gang også her i Tyskland. Alt er normalt, alt er greit, neida verdiene er ikke noe problem. Så blir de ikke gravid eller de mister og etter flere år med prøving blir det klart, ååå jo hmm ja det var noe galt ja
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 3. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 3. september 2007 Hmmm, skulle ønske jeg var tøff nok til det, tørr aldri si imot legene jeg: uansett har hun sagt at noe videre utredning om hvorfor jeg mister blir ikke aktuellt før jeg eventuellt mister en gang til, så er vel ikke stort jeg kan gjøre. Jeg venter fortsatt på papirene om hav hennes kommentar til blodprøvene er, så jeg får se hva hun sier, men rekner ikke med det er noe smart. Hun sa en gang til meg at hormonene mine var helt OK. 1 år senere da jeg spurte etter papirene fordi vi skulle prøve IVF fikk jeg se tallene selv. FSH 17 og østradiol 66, de var langt i fra normale, heldigvis reagerte gynekologen min:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå