Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Det er mye snakk om velting med 3-hjulinger, skjønner jo at 4 hjulinger er kanskje stødigere men har dere som har 3-hjuling noen gang veltet? Føler du at du må passe på mer enn om vogna skulle hatt 4 hjul? Si hvilken vogn du har og om du har veltet eller ikke!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 quinny... velter alltid så fort ungen kaver, ikke no sovevogn hvertfall! 3-hjulinger er ræva vogner..
sajam Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Quinny vogna mi har aldri veltet og jeg har ei sprelsk frøken oppi vogna! Hadde en skikkelig jalla 3-hjuling til duttebass og ikke klarte vi og velte den noen gang hell.
kidos! Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Har ikke veltet personlig, men en gang jeg var hos frisøren tippet en quinny bakover. Ungen var litt urolig oppi vogna. Husker ikke om det hang noe på stytet,men mye grining ble det i allefall.
It's all about me Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Har TFK og den eneste gangen den er i fare for å velte er hvis du balanserer den på framhjulet og slipper. Den er dønn stødig. Har aldri vært uskikker på den eller redd for at det skal skje noe samme hvor kavete lillegutt har vært til tider. Quinny som er nevnt over her er kjent for å velte lett, og da tror mange at alle 3 hjuliner er ustødige. Men da det kommer helt an på konstruksjonen ikke antal hjul.
Bægge dætern Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 tfk pro 3 som bagvogn, joggster, DD - aldri fare for velt, lavt tyngdepkt på alle, godt balanserte. det skal mye til å lage en like stabil vogn som kan snu kjøreretning, tyngdepkt skifter jo iforhold til understellet når innsatsen snus......
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 Ja! Har veltet med Quinny og TFK! Forferdelig! Bruker bare 4 hjul nå.
Mine 3 småtroll! Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 spesielt å velte to ganger med to ulike vogner. Skulle tro man ble litt mer påpasselig eller vurderte 4-hjuling etter den første velten. Det jeg hører fra fra kjente angående TKF er at de er dønn stødige. Har ikke hørt om noen som har veltet med de ihvertfall. Quinny derimot har jeg hørt kan være noe ustødig, men man tilpasser seg vel etter det vil jeg tro.
Mari26 Skrevet 1. september 2007 #9 Skrevet 1. september 2007 Har TFK joggster twist, og har aldri vært i nærheten av å velte-selv med tung stelleveske og poser på.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 1. september 2007 #10 Skrevet 1. september 2007 Har Quinny Freestyle, og har aldri veltet. Kun hatt sittedelen mot meg. Har og brukt den i bhg en stund. Ingen velt der heller. Føler en bør passe godt på alle vogner på buss/trikk/tog o.l., men ikke Quinny mer enn noe annet. Har sett en Bugaboo stupe på trikken en gang! OG en tre måneder gammel baby stupe ut av bagen. Det var gruuusomt! Men så ut til å gå bra med barnet etter litt hyling.
wasabi Skrevet 2. september 2007 #11 Skrevet 2. september 2007 Ja! Vi HADDE en BebeConfort High Trek som vi var veldig fornøyd med, helt til den veltet med nurket oppi...(skrekk!) Nå har vi Emmaljunga Duo Edge Sport, den får du ikke velta om du prøver engang ;-) Og i barnehagen har vi en gammel stødig Brio kombivogn som sovevogn, av samme grunn. En venninne som har BebeConfort High Trek ble denne uka spurt pent av bhg sin om å kjøpe en stødig sovevogn nå, fordi datteren hennes hadde veltet vogna to ganger...både forover og sidelengs. Og en i barselgruppa mi har Quinny, begge barna hennes har veltet ut av den vognen. I fjor var et en fæl ulykke på T-banen der en liten på 2 år falt ned mellom toget og perrongen da 3-hjulingen veltet på vei inn i toget. Trehjulinger er litt skumle synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #12 Skrevet 2. september 2007 Hvis vi snakker om samme ulykke på Høyenhall, så var jeg der og så det.Der var det ikke pga at det var trehjuling, men pga at den utenlandske moren var opptatt med noe annet, fløy rundt,og ikke hadde satt på bremsa på vogna. Vogna begynte å rulle, falt ut i sporet foran toget, og ble overkjørt. Vogna lå igjen 5 meter innunder toget. Men ungen hadde det faktisk helt fint etterpå...
*Rutletutt* Skrevet 2. september 2007 #13 Skrevet 2. september 2007 Nei - har aldri veltet - eller vært i nærheten av å velte. Teutonia Joe. Har en firehjuling nå, og tenker ikke noe over at det er noe annerledes ift velting med den.
Bægge dætern Skrevet 2. september 2007 #14 Skrevet 2. september 2007 så flott at du føler behov for å meddele oss at moren var utenlandsk, var hun dansk?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #15 Skrevet 2. september 2007 Jeg har en oth, og har heldigvis ikke veltet. men den blir litt ustø, særlig i liggestilling hvis snuppa snurt seg rundt og krabber bakover liksom (hun er 2 år så begynner jo å blir stor, nekter å ha på seler). Men det vil jeg tro at kanskje alle vogner gjør. Det gjelder nok å passe på uansett.
mossik en av hver pluss en til Skrevet 2. september 2007 #16 Skrevet 2. september 2007 Jeg har en TFK og har aldri vaert i naerheten av aa velte. Selv med stor baby som er urolig, men sosteren min har en Simo som veltet. Det var kjempe skummelt. Tror mye har med hvordan tyngdepunktet er, og hvordan man henger poser og handle nett etc
Lukkelukken og bebibror Skrevet 2. september 2007 #17 Skrevet 2. september 2007 Men herregud a, det var no sikkert bare for å forsikre seg om at de snakket om det samma...
Bægge dætern Skrevet 2. september 2007 #18 Skrevet 2. september 2007 den ene refererer til en ulykke der vogna er på vei inn på toget og barnet faller ut mellom toget og perrongen. den andre refererer til en ulykke der en vogn triller ut foran toget..........hvem trodde det var samme hendelse? det slo aldri meg.....
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 2. september 2007 #19 Skrevet 2. september 2007 Kommer helt sikkert an på hva du skal bruke den til, men ville ikke hatt en vogn med tre hjul som sovevogn. Har jobbet i barnehage i en del år, og før var det utrolig sjelden at vogner veltet- men etter at trehjuliner har blitt så populære skjer det ofte. Synes ikke det er så stor forskjell fra merke til merke, selv om Quinny var verstinger før da. Har selv bare vogner med fire hjul og skal ikke ha noe annet heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå