Gjest Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Sønnen min på 10 år hadde skolekjøkken for første gang. Han fikk være med å lage pannekaker men måtte sitte å se på de andre spiste. Helt tragisk, snakk om å tilrettelegge! Har tatt dette opp med skolen, og de skal ta tak i det. Skjønner ikke hva den læreren tenkte på!
It's all about me Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 FY SØREN, ER DET VIRKELIG MULIG? Og så pannekaker som er like lette å lage og like gode glutenfrie. Her kunne heller hele klassen laget glutenfrie. Skolen har jo plikt til å tilrettelegge, og så gjør de det på den måten, da hadde jeg blitt så sinna. Men det er akkurat slikt jeg er veldig redd for. Håper læreren får høre det skikkelig og at det ikke skjer igjen.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 ncf har en informasjonsbrosjyre til skoler og barnehager / sfo der det står litt om rettigheter og slikt. Du finner den på ncf.no og kan printe den ut eller be skolen selv printe den ut. Det verste er at sønnen din kunne blitt syk av å være i nærheten av hvetemelet, mange som blir syke av å puste inn gluten også. Jeg vet at mange lærere ikke har peiling på hva cøliaki er eller hvor alvorlig dette faktisk er. Læreren må skaffe seg informasjon og kunnskap om cøliaki. ncf arrangerer også bakekurs som læreren kan delta på. Det er ikke holdbart at han skal sitte og se på, han skal ha et likeverdig tilbud til de andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå