LINDA*** Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 1. Koster det ekstra for vogn(innsjekking)? 2. Hvor mye baggasje kan babyen ha med? Går han evnt. under meg og min tillatte vekt? 3. Kan man leie/låne babyseng i syden?Noen som har gjort det? Evnt. hvordan har dere løst det? 4. Kan jeg ha med ferdigblandet morsmelkerstatning(uåpnet i kartong fra f.eks NAN) på flyet? 5. Hvilket opplegg er det på flyet? Sitter han fastspent på meg hele tiden? Finnes det stellerom? Kjempetakknemlig hvis noen gidder å ta seg bryet med å svare:)
båneiverden Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 Hei! Skal svare så godt jeg kan! 1 + 2 - tror ikke vogn koster noe ekstra, men mener at alle kolli til sammen ikke må overskride de voksnes vektgrense for bagasje... 3 - har ikke vært i Syden, men tror de fleste tar med reiseseng hjemmefra...? 4 - mener du kan ta med dette ja, men det eneste er at vaktene kan be deg smake på innholdet for å forsikre seg om at det faktisk er babymat ;-) 5 - hvis du ikke bestiller sånn babyseng (noen fly har dette ombord, tror det kan brukes til babyer under 6 mndr... men mener dette koster ekstra...?) sitter baby fastspent på deg under letting og landing. Lykke til med turen! Husk at hvis barnet ditt tar smokk kan dette være lurt å gi under letting og landing pga press i ørene. Men mi tulle tar ikke smokk, og hun hadde ikke noe merkbare plager på fly likevel
pappantilNora Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Mulig det er forskjellig fra flyselskap til flyselskap. men da vi fløy med SAS/Apollo var det gratis med vogn, men den må sjekkes inn som spesialbagasje. Dvs at du sjekker inn som vanlig, og så må du gå i en annen kø med vognen etterpå. Barnet kunne ha med 10 kg + vogn. Se sjekk forøvrig flyselskapets hjemmeside for info. Du kan ha med mmorsmelkerstatning, men du må kanskje smake på det. Barnet sitter fastspent på deg, men om flyet ikke er fullt får du kanskje et ekstra sete, det fikk vi. Vi måtte skifte en bærsjebleie på flyet, det var ikke enkelt... Ganske trangt, men må man så må man.... Aner ikke om du kan leie seng. Ring hotellet, eller hør evt med reiseselsakp. Vi kjøpte seng for 200 kr på Jysk.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 svarer på de jeg kan: 2. kan ha stellebag og 10kg (vogn) 4. Ja, vis frem i sikkerhetskontrollen 5. sitter fastspent ved take off og landing. Et stellebrett til å slå ned på toalettet, fungerer greit det:-) ta med slike engangsunderlag og evt håndkle/stellepute til reise, ellers blir det hardt å ligge på....
LINDA*** Skrevet 31. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2007 Ja:) Har kjøpt saltvannsoppløsning til propper i øra:) Ååå.. Gleder meg sånn! Men ang. vekt, så skal jo ikke jeg ha med så himla mye til meg selv. Så det er sikkert ikke noe problem...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #6 Skrevet 31. august 2007 til nr. 2, skulle stå + vogn, altså 10 kg + vogn, og stellebag som håndbagasje. hilsen anonym 21:58
Piipii Skrevet 31. august 2007 #7 Skrevet 31. august 2007 1: Nei det koster ikke noe ekstra. 2: Jeg tror ikke man kan ha med noe ekstra hvis du har med baby. 3: De fleste hotell har babyseng. Du kan jo evt høre med flyselskapet om dette:) Vi har noen ganger lånt på hotellet og noen ganger har vi tatt med selv. Men bruker som regel ikke å være noe problem å få lånt. 4: ja du kan bare ta med det på flyet. 5: Det kommer ann på hvor liten han er, er han under to må du ha han på fanget hele turen. Noen ganger hvis du får sete forran kn man få en sånn liten babyseng som du kan henge på veggen, super genialt. Er ikke noe stellerom, men på noen fly jeg har tatt så kan man legge ned en slags plate over toalettet som blir som et stellebord. God tur:)
rødhette* Skrevet 31. august 2007 #8 Skrevet 31. august 2007 Svarer jeg også.. 1. Det koster ikke ekstra for å sjekke inn vogn. Den sendes som spesialbagasje, og må pakkes inn i egen plastsekk som du får utlevert på flyplassen. 2. Så lenge det er snakk om en baby som du ikke har betalt eget sete for, har de ikke egen bagasje. Altså, bagasjen dems er inkl i din totale vekt. 3. Hvis du reiser med charterfirma, har de tilbud om å bestille egne babypakker. Man kan enten bestille kun seng, eller egen pakke med seng, vogn og stol (ikke bilstol, men til å sitte i når de skal spise). Jeg har hørt med ving, som vi skal reise med, og hotellet står også for dyne og sengetøy til babyen når vi har bestilt babypakke. 4. Du kan ha med ferdigblandet mme på flyet ja. Du kan også ha med vann på tåteflaske og pulver i egen beholder om du ønsker det også, evt ferdigblandet på tåteflaske. Alt av barnemat til de under 2 år har du lov å ha med. 5. Du får eget sikkerhetsbelte til babyen, som festes i ditt. Dette må være på under avgang og landing. Hvis man bestiller det, kan man visst få et slags nett til å ha babyen i, som de henger i. Dette vet jeg lite om. De fleste fly har stelleplass på minst et av toalettene. God tur. Hvor og når skal du reise?
LINDA*** Skrevet 31. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 31. august 2007 Hei, og TAKK for svar!!! Jeg er jo bare helt i hundre:) Skal dra til torsdag! Så det står'kke på! Håper kid'n overlever (!) varmen på Mallorca. Kan umulig være så mye annerledels der enn i Norge. Eller...... Det er jo mere trykkende varme der da. Er jo slutten på sesongen, så det er vel greit. Og han er jo i skyggen hele tiden. Eneste er at jeg håper jeg får tilfredsstilt han. Vil jo ha litttttt skille når jeg kommer hjem da! (hvis du skjønner hva jeg mener;)
snartmammatil4 Skrevet 31. august 2007 #10 Skrevet 31. august 2007 ser du har fått svar på spørsmålene dine, men ville bare tipse om at alle gangene vi har flydd har vi gitt flaske når flyet tar av og lander, funker kjempefint mot propper i øra:) vi har vært på mallorca på denne tiden før, er varmt,men går nok bra med baby, er ikke verre enn sommer i norge syntes jeg da;) god tur:D
Natteravnen* Skrevet 31. august 2007 #11 Skrevet 31. august 2007 1. Nei har aldri betalt noke ekstra for vogn på flyet. 2. Babyen er ikkje registrert som betalt reisande, så det er ikkje noke bagasje som kan reknast direkte til babyen som passasjer, så vidt eg veit. (men eg har alltid putta div i vogna før eg sende den...) 3.Kan ikkje svare på dette. 4.Ja du kan ha med drikke til babyen, men du må sannsynligvis smake på alt. 5. Trur det er mest vanleg at babyen sit med deg. Men nokre fly har noke som liknar på ei seng for babyar, spør selskapet ved bestilling, då det ikkje er mange av desse på kvart fly. stellerom er nok på golv... eg har ikkje lagt merke til moke anna iallefall. God tur til deg og dine! Husk å ta med ting i sekken som kan aktivisere en liten krabat på fly!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå