Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere vettuge kvinner!

Planlegger nå 3 forsøk. Har byttet til Nordica grunnet lavere pris. Skal ha samtale med dem på mandag. Har brukt pergo sist, og hadde 2 folikkler på 16 og 17mm på dag 9. Insiminering på dag 13,- men altså uten resultat. Nordica setter jo alle på pergo, scanner og står i. Det jeg lurer på er om de scanner størrelsen på folikkelen når du kommer til insiminering?(...eller skal det da i praksis være oversått EL)

Håper noen kan svare...ps...noen som har blitt gravide der etter 1,2,3 forsøk?...og er 36 år eller eldre?...(vet det er et litt søkt spørsmål...men ønsker bare å tro at jeg ligger sånn noenlunde an i løypa i drømmen om en liten gullklump)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10249700-nordica-og-scanning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg er nylig blitt 40 år og er blitt inseminert både på stork og nordica. Skiftet også klinikk pga prisen. Men, det er først nå jeg prøver (6pp) pergo, dobbel kur pga en tett eggeleder. Jeg er nysjerrig på hvilken side du fikk folikkene i, begge eller kun ene siden?

Tok du eggeløsningsprøyte før du dro nedover? Jeg tar UL hos en gynokolog (Nordica forteller meg hvilken syklusdag jeg må sjekke det på) på hjemstedet for å se størrelsen, så ringer vi til Nordica for å fortelle hva resultatet av UL ble. Deretter får jeg beskjed om når spøyten skal settes og om når jeg må være på klinikken. De scanner alltid før de inseminere, det er for å se om tidspunktet er riktig (har lest her at noen må insemineres to ganger. De sjekker også antall folikker i tilfelle det er for mange og at de på punktere de overskytende.

Jeg skal på UL nå på tirsdag. Er sikkelig spent om det er blitt noe folikker på den siden jeg vil ha på ;-)

Men, jeg er forberedt på at jeg må antagelig prøve flere ganger. Har ikke noe forventninger og har derfor ikke slitt med skuffelse og depresjon. Kun 5 minutters nedtur så er det over ;-) Også passer jeg på at turen til Køben skal inneholde noe hyggelig slik at jeg ikke får følelse av at det er en forgjeves tur hvis det ikke klaffet.

Hei!

Ja eggløsningsprøyte ble brukt, begge folikklene var på samme side. Den andre siden var det ikke antydning til noe aktivitet....

...lurer bare på en ting til. Er det sånn at man må beregne å være i Køben flere dager ved behandling på Nordica...?

Jeg merker at det er full aktivitet i den ene siden av eggestokken, på den siden jeg ikke kan insemineres på :-/ Men, håper, håper og håper at det er noe på andre siden også...

Inseminering på Nordica skjer utrolig fort. Du kommer inn, bekrefter ditt navn og fødselsdato, tar av buksen, legger deg på gynobenken, blir scannet og deretter inseminert. Så er du ferdig. maks 5-10 min. De har det travelt og vil at alle som kommer skal få sjansen. En lege og sykepleier er tilstede under insemineringen.

Jeg har ikke blitt inseminert to ganger - det har aldri vært noe tema. Er jo litt nysjerrig om sjansen er større ved to inseminering. Kanskje noen her på nettet kan svare på det spm?

Jeg vet at de som har prøverørs som må være der noen dager i forbindelse med eggeuttaking, befruktning og innsetting.

Stork er mer avslappende sjelevandringsprosess med liggetid så lenge du ønsker. Det er behagelig atmosfære der, Nordica er mer klinisk - men det er hyggelige folk på begge stedene. Jeg er fornøyd med begge stedene, men prisen er rimeligere på Nordica ;-)

P.S: jeg går også til akupunktur. Han sa etter at vi hadde snakket sammen at jeg hadde dårlig blodsirkulasjon i livmoren pga brun -og levret mens. Merket forskjellen ved sist mens, knapt brunt mens og mindre levret blod - så jeg har tro på metoden :-)

Ønsker deg lykke til, når ca har du eggeløsning? Jeg tror jeg skal ha det i løpet av neste uke, vet mere på tirsdag - er spent!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...