Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 men småen har det no bra han, sklei liksom mer og mer ut. tilslutt skyllte jeg bare flaskene og vaska de med zalo innimellom. han nærmer seg tre mnd nå. er virkelig alle her iherdige flaskekokere? ellerdet er jeg som er en sløv mor? kan liksom ikke skjønne at det skulle være noe problemer heller....
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 Øh... er bare innom og leser litt her inne.. Måtte bare kommentere innlegget ditt... Du skrev: "tilslutt skyllte jeg bare flaskene og vaska de med zalo innimellom" Skyller du det du bruker selv (kopper, fat, kjeler, melkeglass) i vann og har på zalo innimellom ????? En ting er at man antagelig ikke trenger å "koke seg ihjel" i lang lang tid, da vår jente gikk over fra pupp til mme rundt 7 mnd sa helsestasjonen at det holdt å vaske de opp vanlig. En annen ting er at nyfødte og små babyer trenger rene ting. Og melkebakterier er vist ikke til å spøke med.. Så å skylle det litt og skvette på litt zalo innimellom ? Sorry.. jeg tror dette er et tulleinnlegg !! Er vel ingen som gjør slikt ?? Tror du kan se på flaskeposten.org eller noe slikt ang. hva som kan skje hvis flasker ikke blir rengjort skikkelig...
snartmammatil4 Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 uff, en flaske som bare blir skyllt må da lukte etterhvert?:S her kokte vi til han var 5,5 mnd, da flytta vi og fikk oppvaskmaskin, så har brukt den etter det+kokt innimellom. de anbefaler vel å koke de første 3 mnd, også kan man bruke oppvaskmaskin eller whatever, men bare å skylle de blir for lite altså, den melkebakterien er visst ganske farlig,så ville ikke tatt sjangsen på det:)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 ...men dette er da vel et tulleinnlegg for å se hvor sinte og provoserte damer på nett kan bli? Eller? At du ikke koker hver gang er helt ok, men flaskene må vaskes med zalo, ikke bare skylles. Melkebakterier er skumle greier. http://www.flaskeposten.org/
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 sorry ingen spøk. joda vasker jo med zalo da, men ikke hver gang. en gang på 12 timer ca vasker jeg med zalo. men da skal jeg skjerpe meg å starte nå ihvertfall, bra det har gått bra hittil da....men jeg kan ta det i vaskemaskin bare? det holder det? HI
snartmammatil4 Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 hvis han er nesten 3 mnd nå så går det nok bra å ta de i oppvaskmaskina ja:) blir jo uansett reinere der enn hvis du bare skyller de:)
Matja Skrevet 2. september 2007 #7 Skrevet 2. september 2007 Min helsesøster sa at jeg måtte koke i 6 mnd... Rart at de sier så mye forskjellig, syns jeg! Nå vasker jeg de på kortprogram i oppvaskemaskinen etter å ha skylt de i rikelig med kaldt vann (de skal visst ikke skylles i varmt vann) og så koker jeg de etterpå.
Gjest Skrevet 2. september 2007 #8 Skrevet 2. september 2007 OI det hadde ikke jeg turt, zalo inne i mellom... Ja jeg synes de sier mye forskjellig på de forskjellige helsestasjonene. Min helsesøster sa jeg kunne kjøre de i oppvaskmaskin for det gjorde de når hun jobbet på barneavdelingen på sykehuset. Så jeg gjør det, har holdt på med det en uke nå og jenta mi har ikke reagert. Leste også i den brosjyren fra sosial og helsedirektoratet at man kunne gjøre dette så satser på det er ok da. Koker selvsagt tuttene da og skylder godt i kaldt vann rett etter at flaskene er tomme. Jenta mi er 2 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå