Gå til innhold

vad synes dere om å bruke det samme andre navnet på barna sine?

Anbefalte innlegg

Mamman min heter maria i andre navn, mellannavn eller vad det heter. det gjør vi tre søstre også.

Har en sønn som heter alexander i andrenavn, venter en gutt til, kan han få det samme navnet, eller er det rart? Blir jo aldrig brukt likevel..

Fortsetter under...

Ja, jeg er nok enig egentlig, det blir rart! Har liksom aldrig syntes det har vært rart på oss i familien min, men når man tenker over det så er det litt rart. Er jo sa mange fine navn, trenger jo ikke å bruke det samme.. :-)

Annonse

Skjønner det der med egen identitet, på en måte så er det jo navnet hans. Men vi tre søstre som har likt navn soam mamma har alltid syntes att det har vært greit. Familjenavn liksom.

Er fra sverige jeg da. der er det veldigt vanlig med ett mellomnavn som egentlig aldrig brukes, skjønner ikke helt vitsen jeg heller men er vel tradition å sån kanskje... Men det blir nok ikke til att guttene får det samme mellomnavnet, det var bare en tanke...

Jeg synes det er veldig rart.

Men jeg har hørt at man gjorde det sånn i riktig "gamle dager" eks. flere brødre het Ola.

Har sikkert noe å gjøre med at barnedødeligheten var høy. Er også usikker på om man brukte samme navnet igjen først hvis et døde, altså hvis en "Ola" døde så kalte man den neste gutten man fikk Ola også, osv.

Synes det er litt kult jeg. Kommer jo litt an på hvordan navnet klinger. Jeg kjenner noen med utenlandske aner, og der heter alle barne (og far) antonio som mellomnavn. Men de bruker det ike til daglig

Jeg syns det er litt rart.. -men det er jo opp til dere :o)

Vet om noen som kalte første for Julie Maria og nr.2 for Maria Marlen.. Syns det var litt snodig også.. De må ha vært veldig glad i det navnet, eller hatt flere i familien de ville kalle opp :o)

IKKE rart det, vel!! Jeg har en venninne hvor mann er karibisk. De har en gutt og en jente. Forskjellig fornavn, men samme mellomnavn på begge (valentin og valentina), pga dette er tradisjon der han kommer fra. Vakkert

Og alle førstefødte muslimer heter muhamed.

Er vel kun smak og behag hva du vil kalle barna dine. Du sier det blir en tradisjon, og da er det vel bare og følge den.

Å gi samme navn til flere av barna var mye mer vanlig før i tiden. F.eks. har mormoren min to søstre som heter Harriet (den ene døde da hun var 4-5 år) og en bror som heter Harry.... I Spania er det også vanlig i gi sønnene morens navn - derfor heter så mange spanske menn Pedro Maria og Juan Maria etc.... Velg etter eget hjerte, ikke etter andres.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...