Gå til innhold

Hva har dere på de ute om dagen? Og hva må vi ha i fast i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I bhg har vi liggende:

3 bodyer

3 strømpebukser

2 tynngensere

2 bukser

2 par sokker

2 par lester

innesko

smekker

1 boks rene smokker

1 boks til skitne smokker

fleece bukse

strikka genser

fleecedress

lue, hals

votter

regnklær

reimadress ( høstdress )

joggesko

støvler

vogn

Ute nå har han på seg vanlige klær under uteklærne, men nå har det blitt kaldere her ( nysnø i fjellene i dag!!! ), så jeg tror de har på strikka genser og fleece bukse under dressen. Har på votter nå, siden han kryper ute. Og lue.

Første dag i bhg hadde vi med alt av klær, kosedyr og "sovepose" til senga, samt ei notatbok til å skrive i hver dag.

Vi fikk akkurat et skriv i fra barnehagen dær det sto hva som er viktig og ha i barnehagen no når det bynner og bli kaldt. (bor i tromsø og hær har vi nattefrost allerede)

dær sto det

Ull eller fleece genser og bukse

skjerf, lue, votter (regn og vanlige)

lester

støvler/sherox

vinterposen eller dyna til vogn.

Ellers så må vi ha nåkk skifteklær

og bleie

og selfølgelig kjeledress/parkdress/regntøy

dæm bruke og sette huske lappa til foreldran vist det er nåkka som trengs av klær ol. også er det jo bare og spørre da=)

Og det går foresten helt fint og frakte fram og tilbake uteklærn ol. sånn at man slæpp og handle dobbelt opp av alt, blir fort veldig dyrt det. Bare og ordne med en pose elller nosånt=)

Har minst like mange sommerfugler i magen nå som jeg har hatt når jeg skulle begynne på ny skole!! :-)

Tror igrunn vi har det meste...Kjenner jeg gleder meg veldig til han skal begynne! Og det er en god følelse!!

HAr ikke så mye vi. Det er bleier, rompekrem, solkrem, et par klesskift, regntøy, vogn med teppe, vannkopp, ute dress, lue og tøfler. Men til nå har de ikke hatt på dress ute ei heller lue, måtte be dem om å ha på Oscr lue (solcaps), da sola skinte som værst her og de satt midt i solsteika.... Men må vel begynne å finne frem ting til vinteren nå da..

Annonse

Vi fikk skriv fra bhg der det stod at vi måtte ha med ett sett skiftetøy, støvler, regntøy og bleier.

Ellers har vi sandaler, ullgenser, tynn genser, smokk, parkdress og fleecegenser- og bukse.

Første dagen var vi bare inne i et par timer og gikk etter vi hadde spist, men vi hadde likevel med det som stod i brevet vi fikk + sandaler. Han har ennå ikke brukt regntøyet, her har det vært fint vær siste to ukene:)

Lykke til i bhg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...