Gå til innhold

ikke gå i boblebad


kazy

Anbefalte innlegg

hei jenter. gratulerer som gravide:)

vdet er farlig for gravide å ta boblebad. særlig de man finner på offentlige bad og hoteller. de er bakteriebomber!! kan føre til infeksjon i underlivet, som igjen kan føre til abort/ tidlig fødsel! er det verdt å ta sjangsen??

nei syns jeg...

det er også enkelt å unngå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, jeg var på spaweekend i helgen som var. Og da kunne jeg knapt ta noen behandlinger grunnet bobler, vann og ryggmassasje. Kjipt men sånn er det når vi har et gull i magen.

 

Om et år er vi klare for skikkelig mamma spaturer igjen.... Iallefall jeg og mine venniner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAN KAN TA BOBLEBAD JO!!! Dette spurte jeg jm om. Og det eneste du ikke kan,er å ta boblebad etter slimproppen er gått.. Og det er jo en god stund til for de fleste her inne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

si det til ho som fødte for tidlig og babyen døde.... haukeland mente det var fordi ho hadde vært på spa og tatt boblebad. er ikke 100% sikkert, men jeg tar ikke sjangsen. men lykke til med boblebadet anonym, jeg kan ikke stoppe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm.Hva med når man jogger da?Rister da også.Er det farlig å jogge da?Aldri hørt noe om at boblene i et boblebad er farlig..Jordmor sa til meg at det er helt greit å bade i boblebad og badekar..Men ikke etter slimproppen er gått.For da beskytter den ikke mot bakterier og man kan få infeksjon..Så mye vi rører oss i løpet av en dag , så blir det ganske mye bevegelse i magen..De tåler da det .Og man må jo bokstavelig talt ligge med magen oppå en boble dyse for at den skal riste!Men , men .Men må jo gjøre som man føler for.Og hvis man er usikker så er jo bare å la være å ta boblebad..Er det noen leger eller jordmødre som har sagt dette?Eller er det bare noe noen har hørt?Rart at de sier forskjellig da i såfall.Men det skjer jo det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boblebad er ikke bra i det hele tatt i begynnelsen av et svangerskap.,...

Leste det sist i magasinet Gravid. Når kroppen overopphetes gjør det noe med fosteret....så man skal holde seg unna varme bad badstuer o.l....

Dette VET jeg med 100 prosent sikkerhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i nevnte tilfelle var det ikke bobler eller varmen som ble problemer av. det var bakterier som kom laget underlivsinfeksjon, som igjen førte til tidlig fødsel. barnet var ikke mer enn 23 uker. det døde. så risikoen er der desverre. jeg skal hvertfall ikke ta sjangsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man vere i boblebad men uten boble,bruke det som vanlig badekar? Og jeg og mannen som nettopp har bestilt boblebad som vi skulle kose oss i, så må jeg vente 9 mndr:( Hadde ikke trodd det skulle vere så farlig nei men tar ikke sjangser dersom det er så farlig som dere sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...