Gå til innhold

ny mamma - alene

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

fikk vite for en uke siden at jeg er gravid, er alene i hele verden føler jeg. faren er ikke her, vi er ikke sammen og jeg vet ikke hva han vil si. alt føles uvirkelig akkurat nå. men å ta barnet bort er intet alternativ for meg.

er det noen som vil dele sine erfaringer med meg som har vært i en lignende situasjon?

Fortsetter under...

jeg er i akkurat samme situasjon som deg...barnafaren vil ikke snakke med meg etter jeg fortalte han det...

men hvis du virkelig vil ha denne ungen og du vet du er i stand til å klare det...så går nok det kjempefint...

jeg klarte heller ikke å fjerne ungen og er nå 4mnd på vei..

men angrer ikke på det valget og gleder meg skikkelig:)

Hei, du!

Det er mange som har vært i samme situasjon som deg, og klart seg fint! Å være alenemamma betyr ikke at livet er over!

Ring til amathea på mandag og snakk med dem, så kanskje du kan møte andre i din situasjon? I Ålesund har de i alle fall svangerskapsgrupper med flere jenter i samme situasjon, som følger hverandre gjennom svangerskap og ofte i tiden etterpå også.

I tillegg kan du få gode råd om hvordan det kan ordne seg økonomisk for deg. Som alenemor har du mange rettigheter, men det kan være vanskelig å finne ut av alt på egenhånd!

Se www.amathea.no

Ønsker deg lykke til, håper det går bra med deg!

• 2 uker senere...

Hei, HI her,

tusen takk for alle svar!! tiden har gått og ting er bedre, jeg har begynt å glede meg allerede, er i uke 10 nå :)

har fortalt det til pappa'n, han ble sjokka såklart. vet ikke hvordan det blir med han, men det vil også vise seg. tiden tas til hjelp.

lykke til til dere andre og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...