Gå til innhold

Hvor tidlig kan man ta UL ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer litt på dette, er selv 5 uker på vei, har lyst til å se om alt er bra med den lille, slik at jeg kan slappe av litt mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de skal kunne se hjerte og slikt i uke 6/7. Jeg har selv time for ultralyd når jeg etter mine egne beregninger er ca 6 uker på vei. Håper å bli litt mer sikker selv etter det:)

Skrevet

I mitt forrige svangerskap var jeg til UL i uke 5, så ikke så mye egentlig. Skal til UL på mandag da er jeg 6+4 håper å se litt mer da:-)

Skrevet

Jeg har også inntrykk av at det er liten vits i å ta UL innen uke 6/7, fordi man ikke vil se noe likevel.

Skrevet

Jeg var på UL når jeg var 6+6 og da kunne man se hjertet slå, men ellers var det ikke så mye å se.. spiren lignet en liten peanøtt, og du kunne ikke skille hodet fra kroppen osv. Sånn sett er det nok mye gøyere å ta UL noen uker senere (fra man er ca 9 uker på vei, så kan man se hodet, kropp, bein osv. tror jeg) Men det var utrolig å se hjertet slå i uke 7 også, altså!

Skrevet

Var på UL i uke 5, det legen da sjekket var at plommesekken var festet i livmoren, og målte størrelsen på den, utover det er det ikke så mye og se. Var i går på UL og er nå 6 + 4 og da kunne vi se et lite hjerte som var begynt og slå og at det hadde blitt litt større. Skal på ny UL i uke 12 og da ser man mye mer, gleder meg til det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...