Nyttårsgull i den store magen Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Skal hanndle dyne og sprinkelseng... Hvilke mål er det enkleste å få tak i?
silje26*lykkelig mor til 2* Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 heisann, vet ikke standard mål på selve seng, men på førstemann hadde vi på dyna 80*100 og vogndyna var litt mindra så det ikke ble så klumpete i vogna ellers et lite tips; styr unna Ikea på seng,madrass og sengetøy hvis ikke du er der ofte, tingen er det at de kun har spesielle mål til disse tingene hvilket innebærer at du må forholde deg til Ikea hvis du skal kjøpe sengetøy etc. da ingen av deres mål passer "de vanlige" som på Kid interiør,Princess,Jysk etc
kidos! Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Nå må dere rette på meg hvis jeg tar feil, for jeg er også førstegangs, men dette er det jeg har funnet fram til: Tror standardmål på seng er 60x120. Der er iallefall dette det selges laken til. Når det gjelder dyner finnes det 2 "standard str" for de helt små. Babydyne, som noen også kaller vogndyne, 65x80, og barnedyne som er 80x100. Jeg har førhørt meg litt med kjente som har barn, og det er litt forskjellig om de har brukt babydyne i senga eller ikke. De som har det har brukt babydyne nesten et år, fordi de synes barnedyna er alt for stor og klumpete for den lille. Som overivirg førstegangs har jeg derfor gått til anskaffelse av både baby og barnedyne :-) Tenker at jeg får bruk for babydyna i vogna mot våren om ikke annet. Venter i feb og bor i Finnmark,så det må nok bli pose den første tiden.
Rakri Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Stemmer alt det du har funnet ut. Selv har jeg, etter tips, bestemt meg for å kjøpe bare 100x80, da de fleste mener babydyna blir så fort for lita. (skal ha tvillinger, så da blir det litt at jeg må velge, når det skal kjøpes to av alt).Type dyne blir vel smak og behag, men lurt å finne standardmålene. Ikea sine har jo feks helt andre mål.
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 31. august 2007 #5 Skrevet 31. august 2007 Jeg skjekket litt str før jeg reiste på Ikea. Og fant ut at seng og madrass på Ikea fulgte standarmål hos feks Kid, Princes osv. Men dyne kjøpte jeg ikke på Ikea, da disse målene ikke stemmer overens med andre butikker. Da må du ihvertfall lete lett, og da blir det lett bomkjøp.. Ihvertfall her i gården!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå