Gå til innhold

Ergo bæresele

Nikki_29 med 2 prinsesser

Anbefalte innlegg

Noen som har denne? Når begynte dere eventuelt å bruke den uten spedbarnsinnlegg? Jenta mi er 3,5 mnd, blir sittende veldig bredt med beina, noen som vet om dette kan være skadelig når de er så små? Vi har bare såvidt begynt å bruke den, tar det litt i smådoser i og med at jeg ikke vet hvor bra det er å sitte slik, så tidlig.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10245973-ergo-b%C3%A6resele/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte på det,men når jeg begynte å kikke, så ser det ut til at beina blir spredt med sjal også i og med at de slynger seg rundt magen til den som bærer.. Eller? I tillegg så er det jo så mange typer sjal, vet ikke hvilke som er best og hva som skiller de forskjellige..

• 3 uker senere...

Jeg brukte nyfødtinnlegget til Daniel helt til han var 5 mnd pga han ikke likte å sitte med beina ut til siden før da. Da han var ca 5 mnd gikk dette bedre, og nå som han er 10,5 mnd bærer jeg han fremdeles nå og da i ergoselen.

Det er ikke skadlig for de å sitte med beina slik. Det er jo akkurat det som er med ergoselen at det er den stillingen som er best for de små. De blir ikke hengende slik som f.eks i en babybjørn sele. Så hvis jenta di er fornøyd med å sitte slik, så hadde jeg bare latt henne sitte slik. Jeg vet om de som har hatt de slik fra de var ca 3 mnd, men det var babyer som var litt mykere enn gutten min. Jeg hadde jo også kunne gjort det om det ikke var for at han var så stiv at han ikke klarte å ha beina så langt ut til siden......

Det står i bruksanvisningen til ergoselen at den kan brukes uten nyfødtinnlegg fra de er 3 mnd gamle......

• 2 uker senere...

Det gjør ingen ting. Barnet får en naturlig sittestilling som er knærna høyee enn rompa. Min gutt på 3 mnd sitter med bena ut, men jeg har en strikk nederst på panelet. Får at det ikke skal bli så breidt når ha er så liten.

Ta en tur inn på bæreforumet www.vedhjertet.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...