ALONDRA Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Hi Girls!! For en uke siden vi fikk resultater av morkake prøve og alt er normalt, kromosomer til bb er normale some any person, ikke som meg som jeg har translokasjon og jeg er glad fordi når bb er stor skal ikke ha same problemer som meg til å få barn, detter er en mirakel og Gud og Jomfru Maria har mye å gjøre, det første tre måneder jeg hadd alle graviditet symtomer, nå er mye bedre, men mental har væart ganske toft, hver UL, hver gang jeg gikk til do, var sååå redd og fremendeles er men må lære å tenke at er bra Jenter lykke till, og ikke gi opp, masse faith, hvis dere tror på noen eller noe klem
ALONDRA Skrevet 31. august 2007 Forfatter #2 Skrevet 31. august 2007 ooohhh BB er en Gutt, og det blir spenende hvordan han ser ut, jeg er brunette og mannen så blond, kanskje bb er Chocomilk ;-) farge, eller latin lover eller viking jejejeje
MaybeMe? Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Gratulerer så masse, dette var hyggelige nyheter! Hvor langt har du kommet nå? Håper du nå kan slappe av og nyte resten av svangerskapet, når alt ser ut til å ha gått bra så langt. Klemmer
plums Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Fantastisk nyheter Alondra. Takk for oppdatering, det er virkelig så hyggelig å høre at alt går bra med deg og babyen.
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 31. august 2007 #5 Skrevet 31. august 2007 Dette var fantastiske nyheter ) Tenk nå kan du glede deg over en frisk baby gutt i magen din:O) Og jeg kan love deg at dette gir håp til mange av oss andre sliterne! Ta vel vare på deg selv og vesle gutt i magen,og fortsett med oppdateringer,det er så koselig å få lov å følge deg! God klem!
ALONDRA Skrevet 1. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2007 Jenter tusen takk, senera kommer jeg med mere news klem
Emma*den lykkelige venter Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 Gratulerer med en frisk liten guttebaby i megen din. Håper du klarer å slappe av og kose deg i svangerskapet nå som alt viser seg å være i orden. Lykke til videre:-)
Tullemarzipan Skrevet 2. september 2007 #8 Skrevet 2. september 2007 Heia. Jeg er helt ny her, men vil gratulere så mye med den gode nyheten Har som deg fått konstantert translokasjon etter tre spontan aborter og et avbrutt svangerskap.Jeg har akkurat fått innvilget hjelp til behandling , derfor er jeg veldig nysgjerrig på hvordan ditt forløp har vært, hvor du har vært til behandling, ventetid osv.Håper du vil være så søt å svare meg og tilgir meg for å være så direkte.Føler litt jeg famler i blinde og frustrasjonsnivået er stort. Kos deg masse med graviditeten!! Klem
ALONDRA Skrevet 2. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. september 2007 Hi Tulle Marzipan Som deg jeg mistet 4 ganger, 3 MA, en av dem tvillinger og 1 SA på 2 år, etter vi mistet den adre graviditet vi begynte å undersøke va som var gal med oss, med egen iniciativ med private leger, etc, den offentlig sykehus kan ikke hjelpe deg etter den 3 abortion, var så frusterende, det var en lege som fant at noe var ikke normal med mine gener og sendte meg til Genetik Avdeling Ullevaal, hvor de behandle oss kjempe bre, de er så professionelle, de foklarte oss alt og alternativer til å få barn, de snakket om PGD og IVF, da heg var redd av IVF og hormoner, og siden jeg blir gravid med en gang hver gang jeg prøver, og vi snakket om 30-50 % sjanse til å ha en normal bb, vi decied å prøve på naturlig måte 1- 2 ganger til, vi hadde 1 SA
ALONDRA Skrevet 2. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. september 2007 4 måneder etter en MA med tvillinger, og ble påvist at begge var syke med dårlige gener, så vi fikk disp0ensajon 3 måneder etter, vi ble sagt at Karolinska var sykehus av PGD og at vente tid var 6-8 måneder minst, vi acpeterte ikke det, og snakket til dem, det var ikke lett, ringte, presset, gråt, besøkte og til stutt fikk vi time til samtale i Sverige 1.5 måneder atter og 1 månder etter det begynte de første IVF/PGD, vi fikk bare en frisk embryo av 6 embryo, men det implanterte seg ikke, som er vanlig, hvis man er under 35 år har bare 23-24% til å bli gravid per syclus, vi var trist og frustert, men var ikke så ikke som en SA/MA, fordi du vet at å miste en gravitet er så toft 2 måneder etter vi prøvde på nytt, jeg var mindre stresset, og slapp av mye, mer positiv og glad, det første ganga var livredd, vi fikk bare 1 frisk embryo av 5 embryo, og ble gravid, og tok morkake prøve også her the key ord er proavtive, med behandling er opp til din kropp og Gud, med papirene etc er opp til deg, kommunikasjon mellom de 2 sykehus er dårlig eller null, og er frusterende, til å få plass du må masse en del, du må gjøre alt me papier instructions, etc, litt rart ikke sant, du føler deg så lost og alene service i Karolisnka er bra, som en good public sykehus, men hve gang su treffe different leger, litt rart, be proactive!!!, ikke vet at ting skjer, just go for it, og press them, fordi for them du er bare en papir til å behandle!!! Lykke til
Tullemarzipan Skrevet 3. september 2007 #11 Skrevet 3. september 2007 Hei. Tusen takk for svar! Kjempe godt å høre fra noen som har vært i samme situasjon. Jeg ble også sendt til genetik avd. Ullevaal. Veldig lettelse å møte noen som kunne gi deg et svar på hvorfor man stadig mistet. Vi har akkurat fått innvilget behandling, men vet ikke hvor enda. Ble fortalt at det var karolinska man har brukt til nå, men de vurderte å bruke andre sykehus pga den lange ventetiden der. Vet liksom ikke helt hvem man skal mase på, men regner med å bli kontaktet snart. Hvordan forgår selve prossesen? Går man på noen hormonkur, hvor lang tid tar evt. dette. Må man reise mye frem og tilbake under hvert forsøk, eller tar det bare noen dager . Beklager alle spørsmålene, men alt dette er helt nytt for meg. Vanskelig å finne noen som kan gi meg noen gode svar. Igjen takk for hjelpen! Klem
ALONDRA Skrevet 3. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 3. september 2007 Hello det er vanlig IVF treatment, 3-4 uker med nesespray som inholder en hormoner som din kropp at du er i menopausia, eggene går ikke ut, ikke ovulation, etter det når alt kontrolert, du begynner en stimulation med andre type hormoner til å gjøre motsatt producere masse egg, som er kontrollert look and size, de skjekker endometrio også, man må ta sprøyter i magen hver dag 12 dager, når eggene er klare du tar den siste sprøyte med hormoner og du får en superovulation da du reiser til Karolinska til å være der 1 uke sammen med din mann, 36 timmer etter du tar den siste spøyte de skal ta ut eggene, manner må levere sin sæd, 2 dager etter på du får vite hvor mange embryo har du, og hvor mange av dem er bra til den biopsi (PGD), du starter med annen hormon (via vagina) og dagen etter på du får 1 eller 2 friske embryo tilbake i livmor, før den ovulation all blodtest og UL du må ta her i Norge og ta vare på information and instruction og informere selv Karolinska, før du astarte here processen her i Norge de skal ta blod prøve av hormoner (en dag a din siklus) og til å teste sexual transmited disases av deg og din mann, de sender resultater til Karolinska, når du har din samtale i Karolinska de tar blod prøve av deg til lage din egen model for PGD du må masse Kontoret til Sykebehandling i Utlandet i Ullevaal egg retrivial er ganske vond, embryo tranfer er ikke vond men du må hvile og ta det med ro etter på du forsetter med hormoner progesteron til du ta gravitest test (Karolisnka skal gi deg en ) lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå