Gå til innhold

Hvorfor går ALT flere hundre tusen over takst????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å, blir så frustrert! Er på jakt etter hus, men alt vi hat lyst på blir jo solgt for flere hundre tusen over priasantydning... :(

Er i budrunde nå, lagt inn 250.000 over takst, men regner med vi blir forbigått ja.... og dette er et oppussingsobjekt!! Så skulle liksom bruke de ekstra pengen på å pusse opp da....

Er vel bare å bli boende i vår lille 3-roms....hvis vi ikke vinner i lotto eller noen kommer på døra og gir oss et hus....

snuft :(

Skrevet

Fordi de dustete eiendomsmeklerene setter prisene ned for å trekke flere på visning *arrgh* Vi får titt og ofte reklame i posten om hvor mye forskjellige hus og leiligheter i et området har gått over takst. MEN taksten regnes jo ut etter hvor mye andre hus i området med lik standard har gått for, og hvis alle går over takst så er jo taksten helt feil!! Det dumme er at folk lar seg lure og byr mer enn de egentlig har råd til siden de først har vært på visning og falt pladask for huset/leiligheten. Noen ganger så vurderer jeg bare å flytte til indre gokk hvor de nesten deler ut hus gratis hehe :)

Skrevet

Hvis prisantydningen er mye lavere enn takst ville jeg ligget unna. Det er litt rart at det går så høyt over nå som renta er så høy. Vi kjøpte på tur inn i en enorm prisøkning.. Vi gikk 380.000 over takst, og det var billig! Dette er vertikaldelt tomannsbolig, og naboene som kjøpte et år etter oss betalte 490.000 mer enn oss igjen!

Skrevet

Her jeg bor ser jeg at de ikke får solgt ting så raskt som før.. håper det skjer noe med markedet nå. Og plutselig har noen leiligheter mindre prisantydnig enn før sommeren:)

Skrevet

Takst og prisantydning er den samme. Vi bor en times tid utenfor Oslo, og mange som er på jakt etter hus, men få som selger, så ikke snakk om at prisene har tenkt å gå ned her nei....

Taksten er nok ganske riktig den, men fordi dolk er desperate etter hus, så blir prisene kunstig høye... Men kan nok hende takstmannen burde ta det i betraktingen og justere prisen opp.

Har bud til kl ti, og sitter bare å venter på at megler skal ringe.... mistet trua ja.

Og jeg blir alltid så gira når jeg ser et hus jeg får lyst på, så har planlagt hvilke fliser jeg skal ha på badet etc etc... :-b

Skrevet

Hehe, vi har faktisk vurdert å flytte dit hvor dere bor siden det er litt billigere enn her :) så skjønner at markedet er en smule presset..

Skrevet

Der hvor mie bor eller der vi bor? :)

Skrevet

Hmmm, trudde markedet hadde roa seg. Kjenner fleire her i Trondheim som har kjøpt/solgt i det siste og gitt/fått takst eller mindre...

Skrevet

Takst er teknisk verdi på hus og tomt

Meglers prisvurdering er satt på hva markedet ellers har solgt for i närområdet eller tilsvarende steder i området

Grunn til at ting går over takst er for de fleste har mere penger .......... Vi var på en budrunde nå hvor hus til 4.500000 gikk 800 000 over takst - dette da huset var först og fremst fantastisk og flytt rett inn alt ny oppusset. Vi var villige til å gi 500 000 over takst, men han som kjöpte hadde forelsket seg så i eiendommen at han bare MÅTTE ha huset !

Skrevet

takst og pris er ikke det samme!

Taksten går på standarden på biligen samt markedsverdien i området. Man kan ha et hus med god teknisk takst, men lav markedsverdi fridu området ikke er atraktivt nok. På samme måte kan man ha en lav teknisk takst med høy pris da bolign ligger i et veldig attraktivt område.

Så man kan altså kjøpe en skikkelig rønne til en høy pris frodi man ønsker å bo i akkurat det område, eller et nesten nytt hus til en billig penge i utkantstrøk

Skrevet

er like frustret her!! vi har funnet drømmehuset, skal på visning til helgen, men megleren mente det ville gå 400.000 over takst.. vi er vist mange som vil ha det! Tror ikke bare det er meglerenes feilprising som er grunnen til at ting går høyt over. det har jo mye og si i forhold til etterspørselen også da.. Drømmehuset er et gammelt fantastisk hus fra 1902, totalrenovert nylig.. mange som vil ha slike midt i by`n.. håper det går denn gang :o)

Lykke til!!

Skrevet

Vi skal også kjøpe hus i helgen!!! Vi må bare på visningen, og så må jeg overbevise mannen min. Vi må pusse opp nesten alt, så har gode håp om at det går til takst ettersom mange ikke gidder. Jeg gleder meg!!!! Vi har sett i over 6 mnd nå, og jeg er villig til å gå over takst her.

Skrevet

Vi fikk det!!!!! ho ho ho :)

250.000 over prisant, så der forsvant en god del av oppussingsbudsjettet vårt, men får ta det litt etter hvert.

Jippi :)

Så da er det bare å få solgt leiligheten..... litt nervøs for det, men hadde vært hyggelig å få takst, og gjerne litt til :)

Skrevet

kjøpte nettopp 550 000 over verdivurdering...Ble ganske dyrt..

Men vi har tenkt å bli boende der, og huset var noe vi absolutt ville ha,, så derfor kjøpte vi alikevel....

Tror man må finne ut hvor mye akkurat det huset, eller den leil er verdt for DEG....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...