Gå til innhold

Hva i all verden skal jeg gjøre for å løse dette?? (langt)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ansatt som mellomleder i et firma som nå skal selge deler av aksjene og gå inn i et utvidet samarbeid med tilsvarende firma. For å være "grei" sier min nåværende arbeidsgiver at jeg skal fortsette å stå som ansatt frem til jeg går ut i permisjon slik at det ikke går utover permisjonspengene mine. SÅÅÅÅ "SNILT" AV DEM Å SI DET:::IKKE!!!

Og når jeg er ferdig med permisjonen, skal det nye firmaet vi skal samarbeide med "se" hva de har til meg. Dette er utrolig frustrerende!! Jeg vet jo ikke om jeg i det hele tatt har noe å gå tilbake til og om jeg får stillingen min tilbake.

Har jeg ikke rett på å få samme stilling i den nye løsningen? Det som forbanner meg mest er jo at de idiotene av noen mannfolk på toppen tror jeg skal ta ut vanlig mammapermisjon med alle uker og det som hører til og at jeg kommer til å være sykemeldt til jeg går ut i permisjonen. Det hadde vært kjekt for de det, ikke sant?

Nå er jeg så forbanna at jeg det har gått en liten j**** i meg...jeg var i dag tilbake i 100% jobb, og om jeg så skal gå på jobben med krykker skal jeg holde på til jeg går ut i den påbudte permisjonen på 9 uker. Dersom jeg ikke får innvilget tidskonto, skal jeg overføre permisjonen på min helt fantastiske mann som ønsker å gå hjemme med den nye babyen så lenge han kan. Jeg kan uansett ikke amme, så babyen lider ingen nød. Hadde jeg vært en innbarket husmor, så hadde jeg ikke hatt den stillingen jeg har i dag med 12 timers arbeidsdag. Jeg kan ikke forstå at de tror de kan prakke på meg en lang permisjon om ikke jeg ønsker dette selv.....blir tullete av å gå hjemme og ikke "gjøre" jobb.

Er det noen som vet hva jeg har rett på og ikke. Huff, dette blei litt sytete men....takk for at du tok deg tid til å lese uansett. Mitt første instinkt er jo å kjempe for å beholde stillingen jeg har jobbet så hardt for å få....også få beholde den i det nye firmaet. Hva hadde du gjort??

På forhånd tusen takk for svar:)

Fortsetter under...

Jeg synes det høres hårreisende ut av firmaet, er du organisert må jo dette være noe du kan få hjelp til der. Hvis ikke du er organisert, skal dere vel ha et verneombud/en tillitsvalgt i firmaet, kanskje denne kan hjelpe deg? Jeg har inntrykk av at det er gjort mye for å beskytte gravide/nybakte mødre, så jeg hadde nok tatt opp kampen jeg også. Jeg er ikke sikker på hvilke rettigheter du har, det kommer vel også litt an på hvordan avtale firmaet ditt har med det andre firmaet angående stillinger etter sammenslåingen.

Forresten, du vet at du ikke MÅ ta de ni ukene heller? Regner med at du kommer til å behøve de etter fødsel, men du kan fullt ut jobbe helt til vannet går og riene kommer. Det eneste som skjer er at du mister de permisjonsukene, så på en måte jobber du gratis i den tida.

Jeg er nok ikke på mellomlederstadiet selv(ennå), er litt for ung og nyutdannet for det, men jeg er slett ikke sikker på hva jeg ville gjort mtp uttak av permisjon hvis jeg var i din situasjon. Jeg håper jeg er ferdig med barnefødslene før jeg kommer dit, nå har vi bestemt oss for å dele permisjonen 50-50, jeg er heller ingen hardbarka husmor og trives faktisk så godt på jobb at jeg tror barna mine har bedre av en fornøyd, arbeidende mamma(og dermed en mer tilstedeværende pappa) enn en stressa mamma som går på veggen hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...