Gå til innhold

bekkenplager, fysioterapi og støtte

Anbefalte innlegg

Jeg er i mitt første svangerskap og har de siste 4-5 ukene begynt å kjenne det i bekkenet. Er nå i uke 23. Pga at legen min har vært på ferie har jeg ikke fått kommet til før i dag. Jeg forteller legen om plagene mine som kommer og går, og er ofte og som regel bra, men til tider er det så ondt at jeg orker ikke å gå fra stuen til kjøkkenet engang. Jeg var så "uheldig" å være i forholdsvis fin form i dag og siden jeg ikke har noe gangbesvær, så sier legen at jeg selv må betale for behandling hos fysioterapaut. M.a.o så har jeg ikke "store nok" plager til å få det dekket, men det er ingen problemer å få sykemelding, bare jeg bestemmer meg for hvor mye jeg vil ha. Er det ikke mye billigere for samfunnet å dekke behandling enn å sykemelde? Blir så oppgitt, jeg ønsker å jobbe det jeg klarer og dermed føle meg til nytte, ikke være hjemme og kjede meg, mens alle mine venner er på jobb.

Jeg blir helt deprimert av dette, ønsker bare å forebygge og ikke gjøre plagene verre, burde ikke det være grunn nok til hjelp/støtte. Er det noen som har erfaring med dette? Noen som har forslag til hva jeg bør gjøre?

Fortsetter under...

Høres ut som en vanskelig lege..... Jeg fikk rekvisisjon til fysioterapi med en gang jeg sa at jeg hadde vondt... Jeg har og vært i veldig fin form ellers, så jeg trodde egentlig ikke at jeg ville få noe fysio.. Men det fikk jeg. Fysioterapeuten ejeg går til sier at man burde begynne med fysio med en gang man kjenner det, for det blir som regel ikke bedre av seg selv..... Det går ikke an å få snakke med en annen lege da? For du burde virkelig ha fysio hvis det noen dager er så vondt at du ikke kan gå nesten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...