juni-august-mai gull:):):) Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 hvet du hvorfor jenta mi på to uker golper MASSE etter måltid,jeg kaller det spying nå....det er ikke en gang,men maqngen ganger opptil en time etter mat.i følge beregnonger skal hun ha ca 96 ml melk...jeg pumpet for jeg følte hun fikk for mye i seg...jeg pumpet da 130...kan det være at hun får for mye eller??
Expat Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Har hun bra vektoppgang (over 120g i uka) og masse våte bleier? (mer enn 5?)
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 31. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2007 ja hun har våte bleier ,men tror ikke det er mer enn 5...har endel avføring.lagt på seg bra,men har ikke veid henne på en uke,skal gjøre det på mandag.....
Expat Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Hvis barnet ikke har gått opp nok (over 120g/uke) så snakk med hs/lege om refluks på en ordentlig måte, ikke "vent å se". Ellers er det kanskje et klesvaskproblem?
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 31. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2007 hun var gått fint opp sist gang da var det 100 gr på 2 dager....men kan det være noe annet "farlig" når hun ser ut til å trives i dette...er det jeg er mest bekymret for.er reflux arvelig?? bror min ble operert for det da han var liten....klesvasken tar jeg me glede så lenge jeg vet jenta har det bra og jeg ikke gjør noe feil med matingen,jeg prøver så godt jeg kan....
Expat Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 Alle spedbarn har en grad av refluks, det er de som ikke går opp i vekt og som har det vondt og fælt som må behandles. De kalles ofte scrawny screamers på engelsk. De andre kalles "happy spitters"...
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 4. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2007 men hun går opp i vekt...veide henne i går da manlet hun 30 gr på 5 kg.hun veide 4314 når hun ble født,gikk ned til 3870 2 dag og på 3 uker nå er hun gått opp til 4970....da er vel alt bra?? hun trives og.....kan det være hun svelger for mye luft? å hva kan jeg evnt gjøre med det...jeg hører hun svelger endel luft..
Expat Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 Du har bare masse masse melk, og hun er sultnere enn magemålet... Dette går seg til!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 5. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. september 2007 høres godt ut:) takk beroligende svar fra deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå