Gå til innhold

IKEA Gulliver seng :. versjon pre-2006 vs. versjon 2007 .. hmmm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

IKEA har jo tidligere kjørt sine egne mål på sprinkelsengen frem til nå hvor målene er de standardiserte 120x60cm. Jeg funderer på å se etter den forrige versjonen få finn.no da den er litt mindre.

Noen som vet om de to modellene ellers er like?

Jeg ser at man kan felle ned og også ta helt bort den ene siden av sengen på sprinkelsengen som nå har 120x60-mål.

Er dette også tilfellet for den forrige versjonen som måler 115x55?

link til årets versjon:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90115997

Lurer...

Skrevet

er ikke 100% sikker, men er ganske sikker på at det ikke går ann å ta bort ene siden på den "gamle" versjonen. Har selv en annen ikea-seng i str 115x55, og der går det ikke ann.. I tillegg må du tenke på at ikea ikke har madrass i den str lengre heller, eneste jeg vet om som har i den str er skeidar, og den koster 750 kr..

Skrevet

hei hei! nei man kan ikke ta bort den ene siden på de gamle modellene til ikea. .når d er sagt vil jeg faktisk fraråde deg det du nevner med å kjøpe den gamle sengen... grunn:

- krybbedødforeningen advarer mot å kjøpe brukt madrass fordi barna lager sine egne "groper" i sengen og man bør derfor ha ny madrass til babyen. Dersom du kjøper brukt seng må du også ha madrassen til fordi ikea har endret mål på madrasser også..

jeg har kjøpt 120x60 seng og syntes også den virker så stor men har lagt ammeputen i ene enden og dermed er sengen litt mindre.. ellers så kan man kjøpe sånn ting på barnas hus som babyen ligger oppi som gjør plassen mindre..

bare et tips.. :D

Skrevet

Har en Gulliver kjøpt i 2005, siden kan hverken felles ned eller fjernes. Veldig grei og nett seng, bunnen har tre forskjellige høyder. Skal bruke den til knøttet også.

Ang madrass: det at det ikke går an å få kjøpt 112x55 madrass lenger er vel ikke noe problem, det er bare å kjøpe en skumgummimadrass som er større, og så skjære til selv. Har gjort det med en søt gammel juniorseng fra loppemarked som knerten bruker nå, kjempelett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...