Gå til innhold

Forvirret !! (legger ut Sp.målet mitt her også jeg, så kanskje jeg får en oppklaring)


Knøtte :)

Anbefalte innlegg

Var på første kontroll hos fastlege i dag, er i 8 uke nå, begynner i 9 uke i morgen.

Min fastlege sa jeg var i uke 7 ?!

Når jeg gikk med mitt første barn, regnet de antall uker fra første dag man hadde siste mens selv om brefrukning vanligvis ikke skjer før 14 dager etter.

Slik jeg ser det så må hun ha regne ut ifra barnets uke, stemmer det at de skal regne det slik ??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eggløsningen er som regel 2 uker etter menstrasjon.. så det vil si at babyen ligger 2 uker etter oss... Så du kan være i uke 9 ut i fra menstrasjonens første dag, mens babyen er i uke 7 ut i fra eggløsningen. Håper du forstår bedre nå.. :o)

 

Lykke Til Videre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg vet at babyen er ca. 2 uker etter oss, mitt sp. mål var egentlig rettet mot hva legen skal gå etter.

Fosterets uke, eller utifra siste mens ?

I mitt første svangerskap gikk de etter siste mens.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første lege brukte fosterets alder, mens nr 2 brukte siste menstrasjonsdag - men terminen ble satt likt så da er det vel greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel opp til legen... men trudde di gikk etter siste menstrasjonsdag.. legen vet ikke når vi ha eggløsning å det er vanlig at vi ikke heller vet det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...