Gå til innhold

Ja da ble jeg usikker og bekymret IGJEN!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var hos første kontroll hos legen idag.

Jeg har ikke hatt mensen siden 10 juni, men tok en test i begynnelsen av august og den var negativ. Hadde positiv test den 17 august samt mye kvalme og ekstremt dårlig i ca 3 uker. Tok ny test for tre dager siden, da jeg har følt meg så mye bedre, og testen var like positiv =)

 

Utifra terminregningen da i forhold til uteblitt mensen så burde jeg være ca 12 uker på vei... Men, da jeg var hos legen idag, så kunne han ikke kjenne livmora mi på magen... Så han mente at jeg var mye mindre på vei.

 

Men siden jeg ble så usikker da, så skulle han søke om jeg kunne få en tidligre UL. Håper virkelig jeg får det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei,ikke godt å finne ut hvor langt man er på vei bestandig,i følge første dag i siste mens skulle jeg ha hatt termin i dag.. men har ikke før 2709.. ikke helt god den syklusen min,hehe.. men de finner det nok ut på ul:)) lykke til da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at han ikke kunne finne den over symfysen? Eller tok han GU? Det er jo ikke alltid det er mulig å kjenne den så tidlig. Det sies jo at den ikke vokser over dette beinet før man er 12 - 13 uker. Og hvis du er førstegangsgravid har den i alle fall ikke det.

 

For meg høres det ikke ut som du trenger bekymre deg, men forstår at du gjør det. Skal jo ikke så mye til før vi blir helt på tuppa for tiden ;-)

Håper du får en UL snart så du kan slappe av!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå på den benken hos legen og han kjente bare utenpå magen. Også sa han at han ikke kunne kjenne livmora mi.

Dette er første gangen jeg er gravid, så jeg har jo null peiling. Ble lei meg der jeg var.. skjønte jo ikke hvorfor han ikke kunne kjenne noe.

Men for noen måneder siden, så tok jeg en innvendig UL for å se om jeg kunne få spiral (nei denne graviditeten var ikke planalgt) og sa sa gynokologen: Åja, du har en sånn livmor, det er mange som har det. Og fortalte at den bøyde seg litt eller noe sånt,

 

Har lest her inne at noen snakker om at magen viser sent pga livmora eller noe sånt. Kanskje det er derfor ikke legen kjente noe?

 

Men jeg får sikkert tidlig UL, og da får jeg en ny termin.

 

Takk for svar, jenter. Det beroliger en hysterisk 1 gangs gravid's hjerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bakenforliggende livmor, og denne popper ut og normaliseres rundt uke 12. Hvis du også har det så kan det være grunnen til at han ikke kjente den. Det kan også være vanskeligere å høre hjertelyden fordi livmoren ligger lengre bak. Det går nok bra, skal du se!

 

Stor klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...