Anonym bruker Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 Vi hører hele tiden om at det er farlig å røyke under svangerskapet men noen av oss klarer ikke å slutte å røyke for det. Kan dere som røyket under svangerskapet fortelle om dere fikk friske eller syke barn og om det er bevist at det er røykingen som skadet barnet?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Jeg røykte under hele svangerskapet, og jordmoren sa at hun kunne se det på morkaken, og fostervannet.. Fostervannet var grumsete..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Er barnet ditt helt friskt? Må vel være fler her inne som røyket under svangerskapet som kan svare på spørsmålet mitt?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Hei! Røyking kan være skadelig. Jeg er så "gamel" nå at jeg husker tilbake til den tid da det var vanlig å røyke i svangerskapet. Jeg vet ikke om noen som har blitt syke av det, men det må jo finnes noen da dette er et hett tema. Jeg har et søskenbarn som sluttet i god tid før hun ble gravid med barn nr 1, han fikk asma (mye av det i familien). Når hun ble gravid med nr 2 klarte hun ikke slutt da livet hennes var veldig turbulent. Dette barnet var helt friskt og han var støprre enn hans bror. Dette viser jo at det ikke trenger ha noe sammenheng. Mitt inntrykk når det gjelder asma er at det er arvelig. Min mor røkte med meg og min bror, vi har altid hatt god helse. Jeg har f.eks ikke vært borte fra grunnskolen pga sykdom, jeg ble i tillegg ikke ammet så jeg skulle jo ikke ha gode ods. Da en venninne av meg ble gravid hadde hun kontakt med 4 andre som var gravid, det var bare hun som røkte noe hun hadde veldig dårlig samvittighet for. Det var hun som fikk det største barnet selv om hun hadde bare lagt på seg 5 kg og barnet er friskt i dag. To av de andre har barn med alergi, men har også dette i familien. Det er ikke det at jeg mener at det er sundt å røyke, men at det å røyke er det samme med at barnet må bli lite og syk er ikke tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Har to barn, en jente og en gutt. Røykte under begge svangerskapene, men reduserte antallet. Begge barna er friske. Ikke allergier, astma, hjerneskader osv osv. Sjelden syke. Men, det beste er jo selvfølgeli gå slutte. Men det vet du jo sikkert selv også. Jeg visste det også da jeg gikk gravid, men klarte ikke kutte røyken.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 Frisk unge her, var litt plaget med forkjølelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå