Gå til innhold

Dere som har vært på Nordica...

Anbefalte innlegg

Hei Nordica-jenter!

...kan dere fortelle litt om forsøket dere har hatt på Nordica? Jeg tenker da først og fremst på spindel-mikroskopet og hatching. Er dette noe alle får tilbud om, eller er det kun for spesielle tilfeller? Har dere fått flere svar i Dk enn her i Norge?

Klem

Fortsetter under...

Hei

Alle kan benytte seg av hatching, men spindelmikroskopet bruker de av en eller annen grunn kun ved ICSI.

Når det gjelder hatching måtte jeg be om det etter egguttak. Eggene var fin og de ønsker ikke å pushe ekstrtakostnaden på noen. Da jeg satt inn fryseegg derimot, gjorde de det automatisk.

Jeg liker Nordica veldig godt. De er litt kjappe til tider, men jeg tror de er veldig dyktige.

Lykke til videre :o)

Vi hadde kjempestore forventninger og i dag er disse innfridd :o)

...men synes at vi fikk litt lite svar mens vi var der. Noen av eggene mine er ikke helt optimale og befruktningen av de uttatte egg var heller ikke optimal. Vi spurte om grunnen til dette, men det eneste Dr. Lindenberg sa var at han ikke visste hvorfor det var sånn, men at ingen kunne dette bedre enn ham. Hadde dette forsøket også blitt mislykket ville vi ha krevd et bedre svar før vi satte i gang med en ny runde.

Spindel-mikroskopet blir brukt ved icsi for ikke å ødelegge kjernen i egget, noe som ofte skjer her hjemme.

Vi valgte Nordica pga. hatching og dette anbefalte også Dr. Lindenberg på første samtale siden vi hadde satte inn 2 egg på hvert mislykkede forsøk. Om det var nødvendig å bruke dette ville bli vurdert på innsettingsdagen og hos oss ble det brukt.

Ellers fikk jeg anbefalt hcg- sprøyte istedenfor Crinone og progestan da jeg har fått allergisjokk av dette tidligere. Legene på Riksen gav blaffen under mitt siste forsøk og kom ikke med dette forslaget. Allikevel stod det i epikrisen at jeg hadde brukt tilskudd...

Sum-sumarium: vi har fått noen flere svar i DK enn her hjemme, men på langt nær svar på alt. Det viktigste er at jeg er blitt gravid :o)

Klem

Hei Animo! Gratulerer så mye! Vi hadde også kjempestore forventninger hos Nordica - og derfor ble nedturen hard da den kom. Men jammen er dette merkelig. Mine egg var helt topp og så ut til å dele seg fint, helt til dag 5. Da ble de tregere..... og de stoppet mest sannsynelig opp i utvikling siden det ble negativt. Jeg ble så ute av meg og hadde en lang samtale med Lindenberg. Han mente han hadde en kur for problemet, men akkurat der og da ville jeg bare glemme IVF for en stund og var ikke mottakelig for så mye mer...Er ikke interessert i å prøve noe som ikke funker igjen. Da må jeg ihvertfalll bli overbevist om at akkurat dette problemet kan løses....Var alle dine forsøk på riksen negative?

Ønsker deg lykke til i hvertfall! Heldiggris.

Takk for svar jenter!

Vi har nå bestemt oss for Finland (AVA) for å få en skikkelig testing av eggene mine (virker ikke som om Nordica er eksperter på dette?) Finland har i hvert fall laaaaaaaaang fartstid når det gjelder eggkvalitet.

:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...