Gå til innhold

Melkeallergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan merket dere at barnet hadde melkeallergi? Og kan barn som ammes reagere på at mor drikker kumelk? Mange spørsmål, jeg har lett etter svar, men finner ikke så veldig my eom akkurat dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyene kan reagerer på mange måter - magesmerter, utslett, eksem, avføring etc... Så ikke noe ensidig måte.

Vi merket det ved eksem.

Noen barn - kanskje de fleste som er melkeallergiske reagerer på morsmelk hvor mor har spist /drukket kumelke produkter.

Mistenker du dette bør du kontakte lege/HS - og eventuelt kutte ut alle melkeprodukter selv en periode - ca 2/3 ukers tid.

Lykke til !

Skrevet

Takker og bukker for informativt svar. Har en liten mistanke, men her kommer og går eksemen som den vil. Men når jeg drikker mye melk kaster han opp og får diare, så spørs om vi bør ringe hs.

Skrevet

Vi fikk mistanke da vi ga grøt som inneholdt melkepulver (det gjør vel de fleste grøtene som blandes med vann). Det var umiddelbar reaksjon ved at gutten vår fikk masse røde, hissige flekker i ansiktet - elveblest. Ganske nifst! Vi fikk henvisning fra lege slik at vi kunne ta en blodprøve, og den bekreftet melkeallergi + allergi mot eggehvite. I dag har vi vært hos en spesialist og tatt prikktest, og det ser heldigvis ikke ut som om han er veldig hardt rammet... Lykke til!

Skrevet

Jeg ser jeg egentlig bare svarte på det første spørsmålet... Når det gjelder det andre, så ammer jeg ennå, og fikk beskjed fra legen om å ikke drikke ren melk og spise egg for litt over en uke siden. Og vi har faktisk merket bedring. Det beste er at han nå kan sove roligere og lengre perioder om natten, noe som har vært problem. Antakelig har han hatt vondt i magen eller klødd pga. eksem... Eksemet er dog ikke borte...

Skrevet

Hos oss merket vi allergien med at han spiste grøt (som inneholdt melk) blandet med mme. Da fikk han skikkelig elveblest, og ble veldig tungpust, ble legevakt tur med en gang da ja. Han har også hatt eksem siden han var 6 uker.

Var på sykehuset og testet han, og fikk det bekreftet, pluss at han også reagerte på egg. Jeg ammer fortsatt, og vi begge to MÅ holde oss helt unna alt som inneholder egg og melk. Han reagerer veldig kraftig, det er nesten ingenting som skal til før han får pustebesvær. Hvis man holder seg helt unna det, så er det større sjanse for at de vokser det av seg.

Skrevet

Glemte og skrive at eksemen ble borte i ansiktet og på hodet når vi kuttet ut egg og melk, men har det fortsatt andre steder på kroppen!

Skrevet

Vi merket det ved at han spydde kjempe mye når han fikk mme og fikk røde prikker rundt munnen.

• 1 måned senere...
Skrevet

Her merket vi det da vi ga jenta feks NAN mme eller grøt som var blandet med mme...da fikk hun elveblest og klødde + hun har atopisk eksem som hisset seg:-O

Hun reagerte t.o.m på at jeg spiste melkeprodukter, så jeg kutta helt ut å spise sånt. Da kom hun seg. Vi sluttet ammingen for 4 uker siden og hun er mye bedre nå.

Snart 10 måneder og drikker Nutramigen mme... ellers så lager vi det meste av annen mat selv...baker brød, lager middager osv.... alt må leses nøye på ingrediense lister.

Feks:

Myse

Kasein

Tørrmelk

Natriumkaseinat

Laktalbumiun

er alle melkestoffer som vil kunne gi reaksjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...