Gå til innhold

flere som føler at de blir sett ned på på grunn av ks?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha mitt 2. barn med ks om litt over ei uke, uten å ha prøvd vanlig fødsel, Grunnen er at mine barn trives tydligvis best på stumpen ned i bekkenet og hode kilt under noen ribbein. I tillegg ganske store. Etter første ks for 11/2 år siden fikk jeg ingen negative bemerkninger, men mange kommentarer med undertoner som tillsa at jeg er litt pysete..

jr. var 38,5 rundt hodet, tviler på at det er så mange som ønsker å prøve å få t det feil vei...

snakket med ei venninne i sommer, ei jeg ikke ser så ofte, som litt spøkete sa: Håper du få en normal fødsel du som oss andre, så du å får oppleve smerten...hun sa det på en spøkete måte, men jeg forsto det liksom litt annerledes...

Samtidig er det mange som påstår at jeg hadde det lettvindt sist, og det hadde jeg forsåvidt, men måten de sier det på er liksom som at jeg ikke er så tøff som andre!

Det er legene som har avgjort begge ks for meg, jeg har ikke hatt fostervann/plass nok til å få snudd de, så for meg er tydligvis dette den rette måten å føde på, hvorfor kan ikke det respekteres??

Fortsetter under...

Jeg ser hvertfall ikke ned på de som tar ks, enten det er nødvendig, pga fødselsangst eller av andre grunner.

Det er godt det finnes en alternativ løsning.

Og den er jo ikke akkurat for pyser for å si det sånn, det er jo en hel del risiko ved det, som det er ved alle operasjoner. Og det er vel noen uker før en er tilbake til sitt gamle jeg.

(Vet egentlig ikke så mye om ks.)

Men masse lykke til.

Jeg vil ha en baby til. :)

dessverre er det bare slik i jante-Norge. Skal selv ha ks i oktober og møter stort sett forståelse, men også de som skal moralisere...Derfor har jeg sluttet å si at jeg skal ha keisersnitt..."motstanderne" skal få se med egne øyne i ettertid at både jeg og baby lever.

Og til de du møter som er moraliserene...så er ks en mye "større" ting enn vaginal fødsel...så det er jo VI som er de modige...hehe.

Nei, har sluttet å bry meg (provosert, ja), men hvordan jeg velger at mitt barn skal komme til verden er kun min sak.

De folka som sitter og ser ned på deg for at du skal ta KS vet sannelig ikke mye om KS.

Man kan være heldig med KS og man kan være heldig med vagnal fødsel.

Tror det fnnes mange jenter som heller ville født 10 ganger før de tok KS fordi de har hatt raske og lette fødsler ;)

Hev hodet ditt og vær STOLT!! (det skal jeg når jeg skal ta KS) :)

vel, hvis venninen din vil slippe fødselssmerter (og bytte med sårsmerte istedet) må hun bare stå på kravet og få ks neste gang. tror det er mange som er pysete og ikke ville la seg kutte opp frivillig. eller hun skal få seg skikkelig smertelindring (les epidural) neste gang.

jeg bryr meg svært lite om hva andre syns, de tar sine valg og jeg mine. jeg ville bare ha ungen ute, med ks, og sånn ble det. har faktisk ikke møtt noen kritikk og heller ikke mange spørsmål hvorfor, men så er jeg ganske bestemt, noe som ikke oppfordrer til diskusjon.

Hei!

Jeg har hatt 2 "selvvalgte" KS (fødselsangst) og har ikke møtt NOEN negative kommentarer på det.

Men så er jeg ei ganske tøff jente, som med STOLTHET har svart "jeg skal ha KS" når noen har spurt. Hvis de har dristet seg til å spørre "hvorfor det, da?" så har jeg svart dem ganske tydelig at "jeg er vettaskremt for vanlig fødsel. SÅ mye kan gå galt! Både med barnet og med mor! Da tar jeg heller KS - da hviler risikoen på meg - og ikke på barnet - om det i det hele tatt ER noen risiko å snakke om, da. Og fødselssmerter er jeg IKKE interessert i -da tåler jeg heller litt vondt i magen etterpå!"

Da har folk holdt kjeft. Og ofte i ettertid kommet tilbake til meg og sagt at de beundrer at jeg var så tøff og så tydelig. Fortalt at vaginal fødsel MÅ være oppskrytt, for det var det jæ-æ-æ-ævligste de noengang har vært med på. At de skulle ønske de hadde guts til å be om KS neste gang, men ikke tør, tror ikke argumentene er gode nok...

Og vet du hva? Ikke hadde jeg særlig vondt etter snittene mine heller.Var faktisk ei på føden som FORLANGTE å se bandasjen over snittet mitt, for det gikk da ikke an å rusle rundt 6 timer etter KS sånn som jeg gjorde! Selv hadde hun forferdelige smerter etter ørten sting i "musa", satt "på ring" og ynket seg hver gang hun rørte seg...

Så - bare vær stolt og bestemt!

KS er ingenting å unnskylde!

(etter min mening heller noe å være STOLT over - men akkurat DEN får jeg sikkert mye pepper for...)

Annonse

Ja jeg syns alle som hører jeg skal ha ks pga. angst, ser dumt på meg, og INGEN skjønner at jeg vil............

Jeg gir blaffen i de, gleder meg bare til hele greia, tviler på at det er noe stort problem, hvis alt går etter planen. takke meg til smerter i et opr.sår i forhold til evt. å føde i to døgn, revne og tro du skal dø......

folk og nære venner utbryter når jeg forteller at jeg skal ha keisersnitt med hvorfor i allverden skal du ha det? med negativ tone.. selv om jeg har fortalt at sist fødsel var grusom. alt gikk ikke som d skulle og barnet var stort og jeg liten..osv............. men sykehuset viste forståelse om mitt ønske,var ja med en gang etter gjennomgang av sist fødselsjournalen!

prøver å ikke bry meg om det...

He-he. Ler litt her jeg sitter. Skal ha mitt tredje Ks i januar. - Syns det er pyton å gå gravid (spyr som en gris), ikke har jeg greid å føde ungene mine på"normalt" vis og jeg har søren det meg ikke greid å amme dem heller....

Etter førstemann diskuterte vi seriøst adopsjon, men mannen min ville prøve engang til, og jeg lot meg lure - samme resultat.Bortsett fra at denne gangen ble det planlagt KS, og jeg fikk en helt annen opplevelse av fødselen. Amminga ble en ennå større nedtur enn med nr. 1. Så venter vi plutselig nr. tre, luringen omgikk sprialen, og her sitter jeg...

Gleder meg utrolig til å bli mamma igjen - har heldigvis ikke fått skjelven av fødsler og nan-flaska skal stå klar i skapet når vi kommer hjem, skal ikke stresse denne gangen, nei.

Den tullingen som i det hele tatt antyder noe om at KS er en mindre verdig måte å føde på, får en rett høyre før jeg snur meg og går. Ærlig talt jenter - drit i dem, le av dem og gå !!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...